Newbie - hvordan tester man .asp på lokal ~
Fra : Sven

Dato : 10-09-03 22:01

Hej.
Jeg er ny mht .asp (har hidtil klaret mig med html, JS og cookies), og jeg
kan godt lave noget der virker, men hvordan kan jeg komme til at teste min
hjemmeside på min egen PC uden at uploade til min "internet-hjemmeside"?

Skal jeg installere en "internet-server" på min egen PC? I så fald hvad
hedder så sådan en server? Eller er der en anden måde at gøre det på?

Kører WinXP og bruger IE6

Sven

Fra : Nederbasse

Dato : 10-09-03 22:21

"Sven" <chanelle4@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg installere en "internet-server" på min egen PC? I så fald hvad
> hedder så sådan en server? Eller er der en anden måde at gøre det på?

Hvis du bruger Xp Pro kan du installere IIS som er på cd'en
Bruger du XP Home er der svjh. noget bøvl med at installere en server og
det skal vist være PWS som følger med Win 98 eller kan downloades fra
Microsoft.

Check dette link
http://rtfm.atrax.co.uk/articles/article_14.asp

Lars

Fra : Sven

Dato : 12-09-03 05:34

> [...]
> Bruger du XP Home er der svjh. noget bøvl med at installere en server og
> det skal vist være PWS som følger med Win 98 eller kan downloades fra

Nu har jeg så installeret IIS, men den kan stadig ikke afvikle .asp filer.
Hvordan skal jeg gøre?

Sven