Tiscali vs. Tele2
Fra : Nicolai Larsen

Dato : 10-09-03 21:52

Jeg var en af dem, som ved Tele2's slagtilbud havde Tiscali 2 Mbit adsl. Jeg
overvejede da kraftigt den besparelse jeg kunne få på den linie hos Tele2 og
i en af de overvejelser var, "gider/kan jeg undvære mit internet, hvis og så
fremt at Tele2 ikke kan styre denne store kundetilstrømning". Nej, med et
sådan slagtilbud, hvis lige ikke er set før og med alle de mennesker, som
pludselig kan få en superlinie til samme pris som den ellers udmærkede de
havde før, måtte der jo opstå nogle problemer.

Beslutningen blev, - jeg bliver hos Tiscali, hvor linien iøvrigt kører som
den skal, hurtigt og stabilt. Det andet var i mine øjne, lidt dømt til at gå
galt, når man tænker på tilbudets størrelse, de involverede partere osv.

Dette er ikke ment som en, "haha, min linie virker" osv osv. Men en
opfordring til alle om at tænke over, at man selv har et ansvar for de
beslutninger man tager og derfor skal gøre sig nogle realistiske
overvejelser. I mine øjne, giver sådan en formodet kundetilstrømning
problemer og det må da også have strejfet jer andre?

Eller holder i også på, at den lastbil som er ved at foretage et højresving
lige foran jeres cykel, _skal_ holde tilbage og derfor kører i bare videre?
Moralen i det er, at man selv må tage noget ansvar og ikke bare naivt
forvente, at tingene kører som de skal. Jeg siger ikke, at man ikke skal
stille krav til Tele2, men helt ærligt. Jeg havde forventet/forudset dette
problem, derfor skiftede jeg ikke.

Men som sagt, det er ikke skældud, men måske bare sådan lidt forundren over,
at folk skriver det samme igen og igen, i indlæggende. Alle Tele2 indlæg,
handler om denne skide konvertering i alle afskygninger. Skift tilbage eller
vent på jeres linie med lidt tålmodighed.

Og ser du dette indlæg som kritik af lige præcis dig, og af en eller anden
grund føler du må svine tilbage eller andet i den stil. Så er det fint med
mig. Jeg kan tage det.

Nicolai