"not null" og "null"
Fra : rasmus

Dato : 10-09-03 21:29

Hejsa,

Hvad er forskellen på om jeg angiver "not null" eller "null" i min mysql
database?

ras

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-09-03 21:33

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvad er forskellen på om jeg angiver "not null" eller "null" i min mysql
> database?

Not null betyder, at feltet SKAL have en værdi. Det må altså ikke være tomt.

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-09-03 21:49

Benny Nissen wrote:

> "rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse

> Not null betyder, at feltet SKAL have en værdi. Det må altså ikke være tomt.

Hvilket ikke er helt rigtigt (eller rettere det kan misforståes)....

$var = "";
og
$var = null;
Er ikke det samme...

Altså feltet må ikke indeholde en null værdi ;)

mvh
Johan

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-09-03 21:53

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> $var = null;
> Er ikke det samme...
>
> Altså feltet må ikke indeholde en null værdi ;)

Ja, det har du da helt ret i. Feltet kan godt indeholde en tom streng (som
også er en værdi i denne sammenhæng).

--
Benny Nissen
http://web.bennynissen.dk

Fra : rasmus

Dato : 10-09-03 21:52

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Not null betyder, at feltet SKAL have en værdi. Det må altså ikke være
tomt.

- mange tak ... det vil sige, at så længe jeg bare laver små simple ting kan
jeg bare springe op og falde ned på det. (der skal ikke skrives pokkers
mange ting til daabasen og det er ting, jeg blot selv taster ind).

ras