taber tråden
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 10-09-03 21:07

jeg kører netværk via topcoms router fra netto og undre mig over at den til
tider taber forb. i nogle få sek. såen 10-30 sek for derefter at være på
igen med signal svingende mellem very good til excellent...

hvad kan grunden være til dette ?

Thomas K

Fra : jens

Dato : 10-09-03 21:18

"Thomas Kaarup" <kaarup@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tider taber forb. i nogle få sek. såen 10-30 sek for derefter at være på
> igen med signal svingende mellem very good til excellent...

Er der tilsluttet et netkable til routeren som ender i en slukket switch ?

Mvh Jens

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 11-09-03 16:01

>Er der tilsluttet et netkable til
>routeren som ender i en slukket switch ?
>
>Mvh Jens
nej jeg har ikke nogen switch tilsluttet. kører direkte fra modem
til router.

den gør det sammen med den anden som er tilsluttet via kabel

--
Thomas K

Fra : jens

Dato : 11-09-03 17:23

"Thomas Kaarup (slet EUX1Q)" <kaarup@EUX1Qprivat.dk> skrev i en meddelelse

> nej jeg har ikke nogen switch tilsluttet. kører direkte fra modem
> til router.
>
> den gør det sammen med den anden som er tilsluttet via kabel

Er der en firewall i den router ?
(hvilken er det?)

Mvh Jens

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 11-09-03 19:53

>Er der en firewall i den router ?
>(hvilken er det?)
>
>Mvh Jens

det er den der wireless fra topcom som de solgte i Netto. har også
deres wireless netkort
--
Thomas K

Fra : jens

Dato : 11-09-03 20:14

"Thomas Kaarup (slet 8MW02)" <kaarup@8MW02privat.dk> skrev i en meddelelse

> det er den der wireless fra topcom som de solgte i Netto. har også
> deres wireless netkort

Find firewallen i den, og slå den fra.
Og tillad ping fra wansiden.

Mvh Jens