Tilladelse til Gaspistol?
Fra : Buck

Dato : 10-09-03 20:36

Så vidt jeg som ikke-jura-ekspert kan læse våbenloven så skal man have
våbentilladelse til gaspistoler.

Det må jo så betyde at hvis man køber en Gaspistol i Tyskland (hvor der ikke
kræves tilladelse), så kan man få tilladelse til den her i Danmark?

Men hvilken type tilladelse er det man skal søge? Skytteforeningstilladelse?
Jagt? Samler? Anden?

Jeg tænker især på f.eks. en 9mm gaspistol, hvortil man kan få en "studs"
der skrues i løbet, hvori der passer forskeligt nytårs-fyrværkeri.
Der lades så med plats-patroner (gaspatroner), og det fungerer på den måde
at mundingsilden tænder fyrværkeriet, og gastrykket skyder fyrværkeriet
afsted.

Det er en langt mere sikker måde at antænde fyrværkeri, end den klassiske
lunte-og-tændstik metode. Sikkert også derfor det er så udbredt i Tyskland.
--
/Buck

Fra : Tommy Hansen

Dato : 11-09-03 10:20

> Det må jo så betyde at hvis man køber en Gaspistol i Tyskland (hvor der
ikke
> kræves tilladelse), så kan man få tilladelse til den her i Danmark?

Hvis du vil købe den i tyskland skal du søge en importtilladelse.
Begrundelsen for køb af disse pistoler, er som regel hundetræninig.

--
Vh
Tommy