Fejl i selectlinie
Fra : Nederbasse

Dato : 10-09-03 20:53

Hej NG

Jeg får en fejl i min select som jeg ikke kan finde.
jeg har lavet en dropdown box som sender value til en side.
Fejlen er:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e10'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 2.

/links/vislinks.asp, line 25

og line 25 er:

Rs.Open " SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
Trim(Request.QueryString("ID")) & " " , conn

Nogen der kan hjælpe ?

Lars

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-09-03 20:56

Ummiddelbart vil jeg tro der mangler 2 pinger (' enkelt appostrof) omrking

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Nederbasse

Dato : 10-09-03 20:59

"Christian M. Nielsen" <look_for_it@my.webpage> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
> "If you kneel at the fence by the priest, you get dog biscuits. Anna 6

Det var godt nok hurtigt men det giver denne fejl:
ADODB.Recordset error '800a0e7d'
The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed
or invalid in this context.

/links/vislinks.asp, line 25

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-03 04:30

On Wed, 10 Sep 2003 21:52:43 +0200, "Nederbasse"
<laneSPAMFRI@jubiipost.dk> wrote:

> [...]
>
>og line 25 er:
>
>Rs.Open " SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
>Trim(Request.QueryString("ID")) & " " , conn

Hvad siger din SQL-streng? Se evt.:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>

Desuden er det generelt en dårlig ting, at sætte Request.* direkte ind
i SQL'en:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=95>
- jeg godt det ikke har noget direkte med dit problem at gøre, men ...

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Nederbasse

Dato : 11-09-03 10:11

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| <url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=95>
| - jeg godt det ikke har noget direkte med dit problem at gøre, men ...

Begge sider kan ses som text her :
http://www.neder.dk/asperror.htm

Lars

Fra : Chrisser

Dato : 11-09-03 11:58

Nederbasse wrote:
> [...]
>
> og line 25 er:
>
> Rs.Open " SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
> Trim(Request.QueryString("ID")) & " " , conn

Kan det tænkes at den ikke kan finde ud af dine &-tegn ?
Jeg har ikke testet efter og danner altid selv en streng først, men prøv at
danne din streng først og derefter bruge den som argument til at åbne dit rs
med:
<%
Dim cri
cri = "SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
Trim(Request.QueryString("ID")) & " "
Rs.Open , cri, Conn
%>

Chrisser

Fra : Nederbasse

Dato : 11-09-03 18:54

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> <%
> Dim cri
> cri = "SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &

Får stadig en fejl 'Type mismatch'
Det mest sære er at både menuen og asp siden stammer fra noget jeg har lavet
tidligere og som virker
Desværre er det ikke hver dag jeg har fat i asp så jeg er lidt 'rusten' udi
asp men det burde da ikke være så svært

Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-03 22:44

On Thu, 11 Sep 2003 12:57:50 +0200, "Chrisser" <cbj@egdatainform.dk>
wrote:

> [...]
>danne din streng først og derefter bruge den som argument til at åbne dit rs

Hvilket også har den fordel, at det er nemmere at teste SQL-strengen.
Prøv midlertidigt at indsætte som test:

><%
>Dim cri
>cri = "SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
>Trim(Request.QueryString("ID")) & " "

Response.Write cri
Response.End

>Rs.Open , cri, Conn
>%>

Så kan du (altså Lars) checke, om din SQL-streng ser rigtig ud.
Er link.emne et tekstfelt eller et tal-felt?

Prøv at poste din Sql-streng, som den ser ud med ovennævnte kode.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : news.tele.dk

Dato : 12-09-03 00:07

> og line 25 er:
>
> Rs.Open " SELECT * FROM link WHERE link.emne = " &
> Trim(Request.QueryString("ID")) & " " , conn

Jeg ved ikke om det er din news agent som har wrappet linien i to dele, men
hvis det ikke er tilfældet, så mangler der en underscore (line continuation
character) efter & på første linie.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-09-03 00:31

On Fri, 12 Sep 2003 01:06:52 +0200, "news.tele.dk"
<julius.x@lindbjergparken.nospm.dk> wrote:

>Jeg ved ikke om det er din news agent som har wrappet linien i to dele, men
>hvis det ikke er tilfældet, så mangler der en underscore (line continuation
>character) efter & på første linie.

Rigtigt, men hvis det var problemet, ville man få en VB Script syntax
error, og ikke en SQL syntax error.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj