renew af ip
Fra : Bo Jørgensen

Dato : 10-09-03 17:40

Hejsa folkens
Jeg har lige sat en winXP maskine op. Ordnede det hjemme, fik den på
nettet - alt ok. Slæbte den med på arbejde og ville koble den på netværket
(2000 serverer), men kunne ikke. Prøvede at ændre/resette IP adressen, som
stod forkert) men uden resultat (med WntIpcfg m.fl.). Mon det er netkortet
(onboard) der er stået af. Vil prøve at disable det og installere et andet -
men hvad kan ellers være galt ? Det plejer ikke at volde problemer

--
Hilsen Bo

Galleri: http://www.visuelweb.dk/galleri.htm

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-09-03 20:05

> [...]
>(onboard) der er stået af. Vil prøve at disable det og installere et andet -
>men hvad kan ellers være galt ? Det plejer ikke at volde problemer
[...]

Hvad betyder det, at IP-adressen stod forkert? ~ Hvad stod den til?

Du kan evt. prøve at nulstille TCP/IP vha. kommandoen (start -> kør,
skriv)
   netsh int ip reset c:\resetlog.txt

Der genereres en logfil (c:\resetlog.txt) som du sikkert ikke bliver
klogere af at læse ..

Henrik

Fra : Bo

Dato : 12-09-03 09:49

> [...]
> skriv)
> netsh int ip reset c:\resetlog.txt
>
> Der genereres en logfil (c:\resetlog.txt) som du sikkert ikke bliver

Du har helt ret ;-(

Men bliver du klogere ?

Logfilen:
11:28 12-09-2003reset
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dhcp\Parameters\Options\15\RegLocation
old REG_MULTI_SZ =

SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\?\DhcpDomain

SYSTEM\CurrentControlSet\Services\TcpIp\Parameters\DhcpDomain

added
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\Interfaces\Tcpip_{BF8A0E5
2-7D2A-4667-8669-4CA2D5760B43}\NetbiosOptions
added
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\Interfaces\Tcpip_{FE9BBEE
8-E2E9-4978-ABD2-7C3A1285DACD}\NetbiosOptions
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netbt\Parameters\EnableLmhosts
reset
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\AddressType
old REG_DWORD = 1

added
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\DisableDynamicUpdate
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\IpAutoconfigurationAddress
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\IpAutoconfigurationMask
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\IpAutoconfigurationSeed
reset
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\RawIpAllowedProtocols
old REG_MULTI_SZ =
0

reset
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\TcpAllowedPorts
old REG_MULTI_SZ =
0

reset
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\{55F05F3C-49E7
-4A6C-87AA-A98CED998721}\UdpAllowedPorts
old REG_MULTI_SZ =
0

deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\DontAddDefaultGatewayDefa
ult
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableIcmpRedirect
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\EnableSecurityFilters
deleted SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\SearchList
deleted
SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\UseDomainNameDevolution
reset Linkage\UpperBind for ROOT\MS_NDISWANIP\0000. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

reset Linkage\UpperBind for
PCI\VEN_1039&DEV_0900&SUBSYS_0A141019&REV_90\3&61AAA01&0&18. bad value was:
REG_MULTI_SZ =
PSched

<completed>

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 12-09-03 13:49

Jeg kan kommer på netværket/internettet hvis jeg skriver IP adresserne
manuelt. Hvis maskinen skal finde dem automatisk, fungerer det ikke (det
fungerer med de andre computere) ?!?

Hilsen Bo

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-03 21:53

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet -
> men hvad kan ellers være galt ? Det plejer ikke at volde problemer

Hej Bo

Nu kender jeg ikke XP'ens kommandopromt specielt godt, men Win9X's
"ipconfig/renew_all" plejer at klare tricket. Du ku jo prøve at skrive
"wntipcfg help" for at se kommandoerne til rådighed. Det kan være at det
bare er mig, men nogle gange kan det hjælpe at "release" ipadresserne inden
en "renew" kommando. Alternativt må du jo finde udaf hvad adressen skal
være, hvis du ikke får tildelt en af f.eks. en DHCP-server.

Med venlig hilsen

Leif Poulsen

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 11-09-03 07:06

> [...]
> en "renew" kommando. Alternativt må du jo finde udaf hvad adressen skal
> være, hvis du ikke får tildelt en af f.eks. en DHCP-server.

Wntipcfg er et grafisk program og man kan de samme ting som med alm.
ipconfig. - men når jeg prøve at lave en release og renew sker der intet.
Det er som om man ikke kan få fat i netkortet. Jeg vil lige prøve nogle
forskellige ting senere i dag - vender tilbage derefter.

Hilsen Bo