Legesyge fædre kan kvinder ikke hamle op m~
Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-03 17:04

En manns modenhet. Det vil si å gjenfinne det alvor som man hadde som barn,
mens man lekte. Nietzsche:

I en virkelig mand skjuler sig et barn; det vil lege. Nietzsche

`The glad man is he who does not lose his child's heart.' K'ung
Fu-tse

You can do anything with children
if you only play with them. Prince Otto von Bismarck

Forskellen mellem en dreng og en mand er slet ikke så stor: den består for
det meste i prisdifferencen mellem deres legetøj. Cynthia
Warren
------------------------
Og da mænds leg ikke altid er så lækker som smagsdommere måtte ønske, skal
tilføjes noget kættersk

"Den der leger med afføringen eller den døde krop, har heller ikke grebet
uhyggen og angsten knyttet hertil," skriver James Joyce i "Finegans Wake"

Der er visdom i, at mangt og meget i verden lugter ilde: men af selve
væmmelsen vokser der vinger og kildevældsvejrende kræfter frem!
Selv den bedste er der noget at væmmes ved; og selv den bedste er noget, der
må overvindes! - Åh, mine brødre, der er megen visdom i, at der er meget
skidt til i verden! Nietzsche

Dét at optræde, det er at kunne gå almindeligt, selv om man har skidt i
bukserne. Jacob Haugaard

Et arabisk ordsprog siger: Árbejd, og du vil blive stærk, sid
stille, og du vil stinke. ordsprog

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N