Ang. Hunde der "kan mærke"
Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-04-01 10:54

Jeg har desværre været tvunget til at deltage passivt i debatterne her inde
i 8 dage, men nu kan jeg endelig sende igen! Ih, hvor har jeg savnet
det!!

Da jeg pludselig ikke kunne sende mails mere kørte debatten i hunde der
kunne mærke div. ting (vha. en 6. sans?)

Jeg er meget spændt på Bimmer nu, hvor jeg kun har 2½ uge til termin med
baby nummer 3. Ikke blot på hans reaktion på den lille ny, -han er nemlig
meget glad for børn takket være mine to "store" unger, der er så gode ved
ham.

Han har altid været en "mor's hund" og følger mig trofast over alt,
undtagen op til svigerne der ikke kan døje hunde og så selvfølgelig ind i
forretninger. Jeg er dog begyndt at lægge mærke til, her hen imod slutningen
af graviditeten, at når jeg har pluk'veer (stærke) så er han ekstra
opmærksom på mig og han følger mig nu endnu mere trofast.

Forrige freadag skulle jeg besøge en veninde på Odense sygehus. Hele
familien fulgte mig til toget og Bimmer var næsten ikke til at få med fra
stationen igen. Jeg fik at vide at han havde pebet hele vejen hjem og endlig
hjemme havde han ligget det meste af dagen i gangen og ventet på mig.

De seneste dage har været endnu mere ekstreme, bare på andre måder. Han kan
godt gå tur med Martin osv., men så snart jeg er i nærheden _vil_ han være
ved mig. Han vil helst ligge i sofa'en og sengen ved siden af mig konstant
som om han kan mærke at noget er i gærde? Det kan selvfølgelig også være
fordi han torsdag aften blev ene-hund igen efter 1½ mdr. i selskab med andre
hunde 24/7.

R. Ilsøe

Fra : Søren Voigt

Dato : 08-04-01 19:44

"R. Ilsøe" <gimze@ofir.dk> wrote in message
> Jeg har desværre været tvunget til at deltage passivt i debatterne her
inde
> i 8 dage, men nu kan jeg endelig sende igen! Ih, hvor har jeg savnet
> det!!

Vi har også savnet dig og dine rare indlæg i nyhedsgruppen Rinnie!!!
Velkommen tilbage fra dit ufrivillige eksil.

> [...]
> af graviditeten, at når jeg har pluk'veer (stærke) så er han ekstra
> opmærksom på mig og han følger mig nu endnu mere trofast.

Det er interessant. Hvad er det ved din adfærd der gør, at Bimmer evt. kan
registrere, at du har plukkeveer?

> [...]
endlig
> hjemme havde han ligget det meste af dagen i gangen og ventet på mig.

Jeg er helt sikker på at han har savnet dig forfærdligt. Han skulle sikkert
også tisse efter at have ventet på dig hele dagen

> [...]
> som om han kan mærke at noget er i gærde? Det kan selvfølgelig også være
> fordi han torsdag aften blev ene-hund igen efter 1½ mdr. i selskab med

Ja - det var lidt ekstremt. Mine hunde kan også "mærke". Tror du virkelig at
dit problem skyldes, at Bimmer blev ene-hund igen efter 1½ mdr. i selskab
med andre hunde 24/7.?

Jeg synes, at dette måske kunne være et interessant tema til hjemmesiden:
"Historier om hunde der kan mærke". Hvad siger I andre?

Bedste hilsner

Søren Voigt

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-04-01 20:55

Hej Rinni

Der sker jo en masse hormonelt i din krop lige nu, og selvfølgelig kan
Bimmer da lugte det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats