Findes der en "mus" til børn ?
Fra : Heidi N. K.

Dato : 10-09-03 15:33

Hej

Findes der mon en "mus" (til PC brug), som passer til en børnehånd på
5 år?
Musen bør helst være trådløs, men det er nok for meget forlangt.

Jeg har kigget på Logitech´s hjemmeside, men umiddelbart ser det ikke
ud til at de laver sådan et produkt.

På siden www.biltema.dk under Teknik/Data/Ergonomi findes der en
mindre blå-sort mus med ledning til 49.90 kr., men jeg vil gerne høre
om andre kender et andet produkt som de evt. kan anbefale til mig og
min datter.

Jeg har spurgt om nogenlunde det samme i EDB-Hardware gruppen.

Mvh.

Heidi

Fra : Remmen

Dato : 10-09-03 15:45

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> min datter.
>
> Jeg har spurgt om nogenlunde det samme i EDB-Hardware gruppen.

Der findes nogle ret små mus beregnet til bærbare computere, men de virker
lige så godt til stationære. Prøv en af dem.

Lars

---

Fra : Ernest

Dato : 10-09-03 19:41

du har ikke overvejet at lade dit 5-årige barn være et 5-årigt barn istedet
for at søge efter mus....for langt ude mand!!

Fra : Heidi

Dato : 10-09-03 20:08

Ernest wrote:
> du har ikke overvejet at lade dit 5-årige barn være et 5-årigt barn
> istedet for at søge efter mus....for langt ude mand!!

Et 5-årigt barn kan sagtens være barn selvom han/hun bruger
en mus en gang imellem

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Tine Andersen

Dato : 10-09-03 20:21

"Ernest" <ernest@io.dk> skrev i en meddelelse
> du har ikke overvejet at lade dit 5-årige barn være et 5-årigt barn
istedet
> for at søge efter mus....for langt ude mand!!
> "Remmen @hotmail.com>" <larsremmen<REMOVE> skrev i en meddelelse

Vågn op - vi lever i 2003. Computeren er en realitet for børn i dag. Han går
muligvis allerede i skole, den femårige. Man kan ikke skrue tiden tilbage,
derimod kan man være med til at styre, hvordan han bruger computeren. F.eks.
brugte jeg lang tid, da min den største var lille, på at finde en lille mus
uden held. Det er da dejligt, at de nu findes, så poderne slipper for alt
for dårlige arbejdsstillinger.

Tine

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 10-09-03 21:21

Ernest wrote:

> du har ikke overvejet at lade dit 5-årige barn være et 5-årigt
> barn istedet for at søge efter mus....for langt ude mand!!

Du har ret. En trackball er meget bedre til de små.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/frida/

Fra : Remmen

Dato : 11-09-03 10:11

"Ernest" <ernest@io.dk> skrev i en meddelelse
> du har ikke overvejet at lade dit 5-årige barn være et 5-årigt barn
istedet
> for at søge efter mus....for langt ude mand!!

SV: Fordi almindelige mennesker læser oppefra og ned.
SP: Hvorfor er det irrirterende at folk på Usenet skriver deres svar over
det de svarer på?
SV: At folk skriver deres svar over det de svarer på.
SP: Hvad er det mest irrirterende på Usenet?

Lars

---

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 10-09-03 16:20

Heidi N. K. wrote:
> Hej
>
> Findes der mon en "mus" (til PC brug), som passer til en børnehånd på
> 5 år?
> Musen bør helst være trådløs, men det er nok for meget forlangt.

Vi har selv to trackballs til børnene. Det er en børneudgave med en
meget stor kugle og to store knapper.
Den ene er en Genius Kidsball, den anden er fuldstændig magen til, bare
købt senere, den kommer fra Crayola.

Jeg ved ikke om den kan fås i DK, vores kommer fra hhv New Zealand og
USA. Den fra NZ er bestilt via internettet og kom med posten ca. 3 uger
efter vi bestilte den.

Du kan se et billede af den her:
http://www.1uparcade.com/projects-kidsball.html

Marianne Feddersen

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-03 16:29

Heidi N. K. <hnk451@hotmail.com> wrote:
> Findes der mon en "mus" (til PC brug), som passer til en børnehånd på
> 5 år?

Vores unger bruger uden problemer et par Logitech Mini
Wheel Mouse og har gjort det de sidste par år.

De er nu 6 og 9 år.

> Musen bør helst være trådløs, men det er nok for meget forlangt.

Det er den så desværre ikke.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Kristina S. Andreass~

Dato : 10-09-03 20:35

Min søn på 4 bruger en af de mindre modeller fra Logitech. Det virker fint.
Han har prøvet lidt forskelligt. Vi har haft børnemus i butikken men faktisk
så ville jeg ikke selv bruge penge på en børnemus. Logitech virker fint.