IIS og Header(location)..evt...
Fra : Gregor

Dato : 10-09-03 14:38

Hej Alle
Jeg står med et "lille" problem:
Min header(location) driller mig på nogle computere:
Eksempelvis også i PHPMyadmin hvor jeg får et CGI error tilbage. Dette
gælder dog ikke på min private computer, som har samme indstillinger.
Jeg kører med WinXP IIS/PHP/mySQL.

Nedstående script giver problemer på nogle computere men ikke på min
private, og det er header(location) der giver problemet:

$conn=mysql_connect("localhost", "", "");
mysql_select_db("lgre");
$name=$_POST["name"];
$lastname=$_POST["lastname"];
$content=$_POST["content"];

if ($name and $lastname and $content <> ""){
mysql_query("INSERT INTO members (name,lastname,content) VALUES ('$name',
'$lastname', '$content')");
}else{
ob_start();
header("Location:insert_default.php");
exit;
}
mysql_close($conn);
header("Location:insert_default.php");
exit;
ob_end_flush();
?>

Som i kan se bruger jeg funktionerne ob_start(); /ob_end_flush(); Hvilket i
dette tilfælde ikke skulle være nødvendigt, i og med der ikke bliver skrevet
noget til headeren. Og det virker også fint på min private uden disse
funktioner, og det undrer mig lidt meget....Hvorfor jeg nævner PHPMYADMIN er
at det ser ud til at det er det samme problem her. Og min første tanke var
at der måske var nogle specielle indstillinger i IIS der skulle rettes til.

Det skal lige siges at ingen af filerne er skrivebeskyttet, og
testserveren(IIS) er der mulighed for at læse, skriveadgang, + adgang til
scriptkilde og at der tilladelse til at kører script.....hvis altså det har
noget at sige....

Håber i kan hjælpe.....

Fra : Morten Toft

Dato : 11-09-03 10:40

Du skal angive den absolutte url og ikke den logiske:
header ("Location: http://servernavn/url.php");

Fra : Gregor

Dato : 11-09-03 13:56

Ok det prøver jeg. Men hvad med phpmyadmin, det ser ud til at det er samme
problem her...måske....

Lars