Hvad har jeg brug for??
Fra : Christian

Dato : 10-09-03 14:34

Jeg har lige fået beboerbredbånd (via Jay.net) og er løbet ind i et
problem.
Jeg har brug for at flere maskiner kan komme på nettet samtidig.
Når jeg skal på nettet logger jeg på med et brugernavn og password. Ip
adresse er fast og forbindelse sker via VPN.

Jeg har allerede en switch og jeg ved at jeg også skal købe en router
før det er muligt, men hvilke oplysninger har jeg brug for før jeg kan
konfigurere routeren?? Er IP adressen nok eller skal der mere til??

Ang. routeren skal jeg købe en med VPN, DHCP osv.. og hvilken en vil i
anbefale, gerne en der er meget nem at konfigurere??

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-09-03 22:39

On 10 Sep 2003 06:33:53 -0700, chr.kj@post.cybercity.dk
(Christian) wrote:

> Jeg har lige fået beboerbredbånd (via Jay.net) og er løbet ind i et
> problem. [...] Når jeg skal på nettet logger jeg på med et brugernavn
> og password.

Det kunne lyde som noget PPPoE.

> Ip adresse er fast og forbindelse sker via VPN.

Er du sikker på det sidste med VPN?

> Ang. routeren skal jeg købe en med VPN, DHCP osv.. og hvilken en vil i
> anbefale, gerne en der er meget nem at konfigurere??

Det afhænger af det præcise tekniske setup, og de tekniske
oplysninger på boligforening.jay.net er mildt sagt sparsomme.

Hvordan logger du på i dag, altså hvordan er din forbindelse
defineret?

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/