Problemer med Linksys BEFW11S4 og TDC ADSL
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 10-09-03 14:01

Ovenstående router er købt i US og volder nogle problemer i opkoblingen mod
TDC. Disse problemer kommer til udtryk ved at lange sessions (f.eks.
http/ftp ved overførsel af store filer) oftest bliver afbrudt inden de er
færdige. Dette er dog, mærkeligt nok, ikke tilfældet med PPTP-sessions, som
fortsætter over lange perioder uden problemer. TDC supporterer ikke routeren
og er der ikke behjælpelige. Firmware er den sidste nye. Problemer optræder
på flere maskiner, men går væk, hvis man slutter en maskine direkte til
ADSL-linjen.

Mvh
Sigurd

Fra : Sune Gellert

Dato : 10-09-03 14:42

"Sigurd Hilbert Madsen" <i@hamte.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
optræder
> på flere maskiner, men går væk, hvis man slutter en maskine direkte til

Prøv at opdatere firmwaren i routeren. Jeg havde en tilsvarende, og med den
virkede fint nok med TDC. Har da haft overførsler på omkring en times tid pr
fil.

/Sune

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 10-09-03 16:41

> [...]
den
> virkede fint nok med TDC. Har da haft overførsler på omkring en times tid

Firmware er den sidste nye (1.44.2)...

Mvh
Sigurd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-09-03 17:15

"Sigurd Hilbert Madsen" <i@hamte.spam> wrote in message

> Firmware er den sidste nye (1.44.2)...

Er det den nyeste? Jeg har 1.45z

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 11-09-03 09:19

> Er det den nyeste? Jeg har 1.45z
Jeg checkede lige og 1.44.2 er den sidste nye - men kun til version 1 af
BEFW11S4!

Routeren er v4 og version 1.45.3 af firmwaren har løst problemet. I
readme-filen beskrives problemet som:
"1. Fixed unstable HTTP and FTP download"

Tak for hjælpen!

Mvh
Sigurd