tele2 adsl problemer
Fra : Bamse

Dato : 10-09-03 11:10

Hej

Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
ADSL-linie.

Men jeg får ikke det jeg betaler for.

Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal
jeg vel ikke bare acceptere.

Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.

Er der andre derude med samme problem?

Det kan vel ikke have noget at gøre med opsætningen af min computer?

Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
samme dårlige resultat.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-09-03 11:15

Bamse <nospam@nospam.ugh> wrote:

> Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
> samme dårlige resultat.

Hvad sagde Tele2 da du ringede til dem?

Allan Joergensen

"I'm really not very good at impressions..." - Satan

Fra : Bamse

Dato : 10-09-03 11:25

Hej Allan

De sagde ikke så meget. 1½ times musik kan vist få enhver til at smække
røret på i frustration. Så jeg har
bombet dem med emails (+dokumentation for mine påstand) og videresendt
kopier af mine klager til diverse forbrugermagasiner, forbrugerombudsmanden,
pressen osv. - ----- så kan det være at de letter røven....

Efter 2 dage har de endelig taget sig sammen til at besvare mine mails med
følgende besked:

"Mange tak for din mail!

Jeg kan hermed bekræfte at have modtaget din klage, og der er lagt over til
den tekniske afdeling.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til os
igen eller ringe til Tele2adsl kundeservice på 77301321. Vi har åbent
mandag-fredag mellem 8:00 - 20:00, og lørdag-søndag fra 10-18.

Hvis du skal svare på det ovenstående, så medsend venligst en kopi af denne
mail.

Med venlig hilsen

Dennis Jørgensen
Supporter

Tele2 A/S
HelpDesk"

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-09-03 12:11

> [...]

> kopier af mine klager til diverse forbrugermagasiner, forbrugerombudsmanden,

Det er mig en gåde hvorfor mange tror at der sker en masse bare fordi
man spilder en masse andre menneskers tid.

> Jeg kan hermed bekræfte at have modtaget din klage, og der er lagt over til
> den tekniske afdeling.

Så KUNNE det jo være at der skete noget.

--
Allan Joergensen

"Don't quit your knight job!" Merlin shouted at Lancelot

Fra : Claus O

Dato : 10-09-03 13:03

"Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote

> Det er mig en gåde hvorfor mange tror at der sker en masse bare fordi
> man spilder en masse andre menneskers tid.

I hvilket teleselskab har du din daglige gang?

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 10-09-03 13:33

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Joergensen" <allan@nowhere.dk> wrote

> I hvilket teleselskab har du din daglige gang?
???

Tja.. manden kunne vel vente på svar fra tele2 før han giver sig til at
klage 117 steder og spilde en masse menneskers tid. De giver jo rent faktisk
udtryk for at ville se på sagen.

/Tobias

Fra : Allan Joergensen

Dato : 10-09-03 13:44

Claus O <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> I hvilket teleselskab har du din daglige gang?

Intet.

--
Allan Joergensen

"I wrote a few children's books...not on purpose." - S. Wright

Fra : rayman

Dato : 11-09-03 15:04

From: "Bamse" <nospam@nospam.ugh> wrote

> Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
> samme dårlige resultat.

Hej

Jeg har samme problem godt nok kun med 512 forbindelse, hos TDC for en uge
siden lå download hastigheden på 52-54 KB/s, nu ligger den på 40-41 KB/s.

Efter have kontaktet Tele2 blev jeg bedt om at teste hastigheden på deres
side

http://hastighed.tele2adsl.dk

Der viser det sig faktisk at jeg kører med ca 51-53 KB/s, men alle andre
steder hvor jeg donloader fra ligger den betydeligt lavere, hvordan det kan
lade sig gøre har
jeg ingen anelse om, men det skal man åbenbart bare acceptere ifølge Tele2

Tommy

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-09-03 04:34

Wed, 10 Sep 2003 12:09:52 +0200, skrev Bamse, på 20 linier, i
<KLC7b.57$oz6.18@news.get2net.dk>, :

> [...]
>
>Men jeg får ikke det jeg betaler for.
>
>Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal

Min 1024/256 køre lige nu max på 550/310
Hmmm 2,22 mb upload i minuttet ? hvordan mon det

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : J Hansen

Dato : 16-09-03 19:27

Hejsa!

Min 2048/512 linie kører 366/527.

Upload ser ikke ud til at fejle noget, men jeg føler mig da noget langsom på
download fronten.

Nuvel, tele2 sagde at de ville kigge på det, så jeg er selvfølgelig
optimistisk at jeg får den hastighed jeg betaler for.

Mvh. Jimmy