/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
tele2 adsl problemer
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 11:08

Hej

Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
ADSL-linie.

Men jeg får ikke det jeg betaler for.

Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal
jeg vel ikke bare acceptere.

Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.

Er der andre derude med samme problem?

Det kan vel ikke have noget at gøre med opsætningen af min computer?

Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid det
samme dårlige resultat.



 
 
Coach [4130] (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 10-09-03 12:21

Jeg har TDC bredbånd 1024/256 og får disse tal i hastighedstesten
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557

Download stream: 1038
upload stream: 308

foretaget med Firewall: disabled

Har du nogle programmer kørende, som "sluger" hastighed?

Kontakt evt. fejlservice hos TDC som herefter vil undersøge din linie.

Jeg havde problemer i starten og fejlmeldte forbindelsen.
TDC sporede fejlen til ca. 1 meter uden for min hoveddør. Og ganske rigtig,
der var et brud med ½ overgnavet kabel.

Mvh
Bri@n






Bamse (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 12:33

Er det TDC som undersøger TELE2-ADSL-forbindelser?


"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f0917$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har TDC bredbånd 1024/256 og får disse tal i hastighedstesten
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557
>
> Download stream: 1038
> upload stream: 308
>
> foretaget med Firewall: disabled
>
> Har du nogle programmer kørende, som "sluger" hastighed?
>
> Kontakt evt. fejlservice hos TDC som herefter vil undersøge din linie.
>
> Jeg havde problemer i starten og fejlmeldte forbindelsen.
> TDC sporede fejlen til ca. 1 meter uden for min hoveddør. Og ganske
rigtig,
> der var et brud med ½ overgnavet kabel.
>
> Mvh
> Bri@n
>
>
>
>
>



Coach [4130] (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 10-09-03 12:45

> Er det TDC som undersøger TELE2-ADSL-forbindelser?

Nåååhh- nej, det er det jo nok ikke?

Men kan du ikke lave testen fra tdc's hjemmeside?

Prøv at se om der en sammenligning mellem de resultater fra Tele2 og TDC.

Mvh
Bri@n






Claus Tersgov (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-09-03 04:00


"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f0eb0$0$48889

> > Er det TDC som undersøger TELE2-ADSL-forbindelser?
>
> Nåååhh- nej, det er det jo nok ikke?

Det er det faktisk...

TDC kører så vidt jeg ved TELE2 dsl netværk.

Claus



Rune Friis Jørgensen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 10-09-03 23:40

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f0917$0$48910$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har TDC bredbånd 1024/256 og får disse tal i hastighedstesten
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557
>
> Download stream: 1038
> upload stream: 308
>
> foretaget med Firewall: disabled
>

Jeg er også kunde hos TDC, jeg fik D: 1042 / U: 304.

Er det et godt produkt de har eller snyder de?
Det er da umådelig ens målinger.

På kontoret hvor vi har Tiscali, svinger hastigheden en del.

Rune



Claus Tersgov (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-09-03 04:11

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Er det et godt produkt de har eller snyder de?
> Det er da umådelig ens målinger.

Jeg har lige forsøgt på min anden netværkforbindelse og den giver:

download 25107
upload 25736

Indikatorene røg helt op i det grønne
(pt. en 34 mbit linje, men jeg er ikke alene)

Så testen snyder tilsyneladende ikke.

Claus




Claus Tersgov (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-09-03 03:59


"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f0917$0$48910

> Jeg har TDC bredbånd 1024/256 og får disse tal i hastighedstesten
> http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557
>
> Download stream: 1038
> upload stream: 308

Dovnload 2103
Upload 532

CC rules!

Claus



Jesper Sloth (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Sloth


Dato : 10-09-03 13:18


"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
news:9KC7b.53$8C6.8@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
> ADSL-linie.
>
> Men jeg får ikke det jeg betaler for.
>
> Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det skal
> jeg vel ikke bare acceptere.
>
> Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.
>

Hej

Prøv denne test, jeg har en 2Mbit 512 ved Tele2 og på denne test ligger jeg
her kl. 14:15 d. 10.09.03 på gennemsnit over fem målinger Down 2078, UP 512

Mvh

Jesper

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&fbred=hast



Bamse (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 13:56

kørte lige testen og fik 478/287 for en 1024/256 linie..

hmmm..........




"Jesper Sloth" <sloth@tele2adsl.fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:CDE7b.112$NB7.74@news.get2net.dk...
>
> "Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
> news:9KC7b.53$8C6.8@news.get2net.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
> > ADSL-linie.
> >
> > Men jeg får ikke det jeg betaler for.
> >
> > Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det
skal
> > jeg vel ikke bare acceptere.
> >
> > Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.
> >
>
> Hej
>
> Prøv denne test, jeg har en 2Mbit 512 ved Tele2 og på denne test ligger
jeg
> her kl. 14:15 d. 10.09.03 på gennemsnit over fem målinger Down 2078, UP
512
>
> Mvh
>
> Jesper
>
>
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557&fbred=hast
>
>



Coach [4130] (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 10-09-03 14:24

> kørte lige testen og fik 478/287 for en 1024/256 linie..

Ja, så ville jeg jo nok kontakte Tele2, med henblik på en forklaring, med
det samme.

Det kan overhovedet ikke passe.
Jeg kunne forstå hvis du havde en lille afvigelse.
Men det her er jo mega-meget ved siden af.

Lyder som om du kun har en 512/256 linie?

Husk også at få reduktion i din pris for den tid hvor du er blevet "snydt".

held og lykke

Bri@n







Bamse (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 15:30

tak

på den ordrebekræftelse jeg fik i sin tid, stod der at jeg havde fået en
1024/256-forbindelse (og det var jo også det jeg havde bestilt)

jeg har krævet kompensation, men det reagerer de ik så meget på...

jeg har cc'et forbrugerstyrelsen og diverse medier (forbrugerprogrammer) for
at "speede" processen lidt op...

jeg har anklaget dem for overtrædelse af markedsføringslovens paragraf 2
omkring vildledning og afgivelse af urigtige oplysninger.


"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f25cd$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > kørte lige testen og fik 478/287 for en 1024/256 linie..
>
> Ja, så ville jeg jo nok kontakte Tele2, med henblik på en forklaring, med
> det samme.
>
> Det kan overhovedet ikke passe.
> Jeg kunne forstå hvis du havde en lille afvigelse.
> Men det her er jo mega-meget ved siden af.
>
> Lyder som om du kun har en 512/256 linie?
>
> Husk også at få reduktion i din pris for den tid hvor du er blevet
"snydt".
>
> held og lykke
>
> Bri@n
>
>
>
>
>
>



KsNa (10-09-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 10-09-03 15:37


"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
news:JzG7b.145$za1.59@news.get2net.dk...
> tak
>
> på den ordrebekræftelse jeg fik i sin tid, stod der at jeg havde fået en
> 1024/256-forbindelse (og det var jo også det jeg havde bestilt)
>
> jeg har krævet kompensation, men det reagerer de ik så meget på...
>
> jeg har cc'et forbrugerstyrelsen og diverse medier (forbrugerprogrammer)
for
> at "speede" processen lidt op...
>
> jeg har anklaget dem for overtrædelse af markedsføringslovens paragraf 2
> omkring vildledning og afgivelse af urigtige oplysninger.
>
>

Det skal da nok skabe samarbejde, når man starter på den måde.

Kim



Bamse (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 16:00

Jeg går ud fra at det var en ironisk bemærkning....

Jeg er ikke interesseret i "samarbejde"

Jeg vil have det jeg betaler for og intet andet.

Er du selv TELE2-kunde? Hvis ikke, så prøv at ringe til deres support og se
hvor lang tid det tager at komme igennem...Der er ikke meget samarbejde fra
deres side, min ven..





"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f36fc$0$48888$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
> news:JzG7b.145$za1.59@news.get2net.dk...
> > tak
> >
> > på den ordrebekræftelse jeg fik i sin tid, stod der at jeg havde fået en
> > 1024/256-forbindelse (og det var jo også det jeg havde bestilt)
> >
> > jeg har krævet kompensation, men det reagerer de ik så meget på...
> >
> > jeg har cc'et forbrugerstyrelsen og diverse medier (forbrugerprogrammer)
> for
> > at "speede" processen lidt op...
> >
> > jeg har anklaget dem for overtrædelse af markedsføringslovens paragraf 2
> > omkring vildledning og afgivelse af urigtige oplysninger.
> >
> >
>
> Det skal da nok skabe samarbejde, når man starter på den måde.
>
> Kim
>
>



KsNa (10-09-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 10-09-03 19:42


"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
news:y%G7b.157$Vl1.60@news.get2net.dk...
> Jeg går ud fra at det var en ironisk bemærkning....

Absolut


>
> Jeg er ikke interesseret i "samarbejde"

Næ måske ikke, men vel en løsning på problemet


>
> Jeg vil have det jeg betaler for og intet andet.

Selvfølgelig, sådan er det vel med alle.


>
> Er du selv TELE2-kunde? Hvis ikke, så prøv at ringe til deres support og
se
> hvor lang tid det tager at komme igennem...Der er ikke meget samarbejde
fra
> deres side, min ven..
>
>

Nej jeg ikke TELE2 kunde.
Jeg kan godt forstå at det er frustrerende med den ventetid, men alligevel -
ved den første kontakt fremmer det nok ikke forståelsen for dit problem,
hvis du starter med at råde og skrige og truer men både bål og brand.

Mvh.
Kim



Ukendt (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 11-09-03 14:26

>Jeg kan godt forstå at det er frustrerende med den ventetid, men alligevel -
>ved den første kontakt fremmer det nok ikke forståelsen for dit problem,
>hvis du starter med at råde og skrige og truer men både bål og brand.
Det er helt ok at gøre det, det er jo typisk at disse virksomheder har
20 ansat i salg og 1 ansat i kundesupport.
Sådan nogle hundehandlere. :-/

KsNa (12-09-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 12-09-03 14:44


<tes> skrev i en meddelelse news:3f628526.24965875@dtext.news.tele.dk...
> >Jeg kan godt forstå at det er frustrerende med den ventetid, men
alligevel -
> >ved den første kontakt fremmer det nok ikke forståelsen for dit problem,
> >hvis du starter med at råde og skrige og truer men både bål og brand.
> Det er helt ok at gøre det, det er jo typisk at disse virksomheder har
> 20 ansat i salg og 1 ansat i kundesupport.
> Sådan nogle hundehandlere. :-/

Hvis jeg sad som supporter(hvad jeg heldigvis ikke gør) og det første en
kunder der ringer ind er, at råbe og skrige, så ville min motivation til at
hjælpe være _meget_ lille.(kunden kunne rende mig i rø...)

mvh.
Kim




Claus Tersgov (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-09-03 04:13


"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
news:y%G7b.157$Vl1.60@news.get2net.dk...

> Jeg er ikke interesseret i "samarbejde"
> Jeg vil have det jeg betaler for og intet andet.
> Er du selv TELE2-kunde? Hvis ikke, så prøv at ringe til deres support og se
> hvor lang tid det tager at komme igennem...Der er ikke meget samarbejde fra
> deres side, min ven..

Havde du da forventet andet til de priser. Jeg formoder, at du hoppede på
kampagne tilbudet?

Claus



Coach [4130] (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 10-09-03 16:01

Du skulle nok ha' prøvet en mere "flink" metode her i starten. Så noget som
at kontakte dem telefonisk og få dem til at teste din forbindelse, da du
oplever en noget langsommere forbindelse end du i sin tid tegnede i
abonnementet.
Spil uvidende på det område...det hjælper gevaldigt.

Jeg er sikker på at i ville være nået frem til en forståelse af at noget er
gået galt.

Hvis de så kunne bekræfte at deres opsætning er den rigtige, burde de også
kunne hjælpe dig frem til en fejlsøgning, som ville resultere i at en
tekniker fra Tele2 ville kigge din forbindelse nærmere efter i sømmene.
De kan faktisk spore problemet helt hjem til dit skillefilter inden for 10cm
nøjagtighed.
Det kan jo også ligge i en fordeler boks i nærheden af hvor du bor.
Har du snakket med naboer, om de oplever samme problem?

Prøv om du kan "redde" den ved at kontakte deres "hotline"

Når I kommer frem til et resultat, kan du begynde at kræve kompensation for
den manglende hastighed.

mvh

Bri@n





Bamse (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 10-09-03 16:15

Hej

Fuldstændig enig!

Men man bliver altså lidt muggen når man ikke kan komme igennem..Efter 1½
times muzak (prøv selv at ringe til deres support - de tager sgu ik
telefonen) så smækker man altså frustreret røret på og skriver en mail i
stedet for.

Og så vidt jeg kan forså på andre utilfredse tele2-kunder, så skal man vist
vente ret lang tid på at få teknikerbesøg.

vi får se...........

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5f3c96$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Du skulle nok ha' prøvet en mere "flink" metode her i starten. Så noget
som
> at kontakte dem telefonisk og få dem til at teste din forbindelse, da du
> oplever en noget langsommere forbindelse end du i sin tid tegnede i
> abonnementet.
> Spil uvidende på det område...det hjælper gevaldigt.
>
> Jeg er sikker på at i ville være nået frem til en forståelse af at noget
er
> gået galt.
>
> Hvis de så kunne bekræfte at deres opsætning er den rigtige, burde de også
> kunne hjælpe dig frem til en fejlsøgning, som ville resultere i at en
> tekniker fra Tele2 ville kigge din forbindelse nærmere efter i sømmene.
> De kan faktisk spore problemet helt hjem til dit skillefilter inden for
10cm
> nøjagtighed.
> Det kan jo også ligge i en fordeler boks i nærheden af hvor du bor.
> Har du snakket med naboer, om de oplever samme problem?
>
> Prøv om du kan "redde" den ved at kontakte deres "hotline"
>
> Når I kommer frem til et resultat, kan du begynde at kræve kompensation
for
> den manglende hastighed.
>
> mvh
>
> Bri@n
>
>
>
>



Rune Friis Jørgensen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Friis Jørgensen


Dato : 11-09-03 00:15

"Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
news:beH7b.162$SB1.121@news.get2net.dk...
> Hej
>
> Fuldstændig enig!
>
> Men man bliver altså lidt muggen når man ikke kan komme igennem..Efter 1½
> times muzak (prøv selv at ringe til deres support - de tager sgu ik
> telefonen) så smækker man altså frustreret røret på og skriver en mail i
> stedet for.
>
> Og så vidt jeg kan forså på andre utilfredse tele2-kunder, så skal man
vist
> vente ret lang tid på at få teknikerbesøg.
>
> vi får se...........
>

Sikke dog et humør...

Klokken 12 skriver du dit første indlæg ganske spørgende, for at finde ud af
hvad der er galt, og hvor problemet kan være.

Klokken 16.30 har du allerede indblandet forbrugerstyrelse m.v., krævet
kompensation og iøvrigt beskyldt dem for at være nogle svindlere og
bedragere!

Det skal der nok komme noget godt ud af !

Udstyret hos dem er sikkert konfigureret helt rigtigt, så du kan ikke kalde
det falsk markedsføring etc.
Og hvordan vil du holde dem ansvarlige for kvaliteten af linjen hen til dig,
jeg er ganske sikker på at de i deres forretningsvilkår fastslår at de
leverede hastigheder er i deres ende. Din sag vil aldrig holde hos
forbrugerstyrelsen, og helt ærligt, jeg tror heller ikke den vil trække
publikum til en tv-udsendelse.
Jeg gider i hvert tilfælde ikke hører om sådan en emsig fætter.

Og som sagt, så kunne det jo tænkes at det ikke var hos dem problemet lå !

Og så har jeg en lille historie der viser at lidt diplomati og gensidig
overbærenhed kan føre til meget godt:

Jeg havde selv gennem en rum tid følt at min 512/512 forbindelse var lidt
sløv. Ikke at det gav problemer, men alligevel...
For noget tid siden var mit behov for båndbredde dog blevet så stort, at jeg
tænkte "nu prøver jeg lige at ringe".

Jeg kan så oplyse at Tiscali's Hotline også kan lade vente på sig, men jeg
tog headset'et på og arbejdede videre.

Da ellers først jeg var kommet igennem, var teknikeren flink, og lyttede
meget til mine problemer, og begyndte derefter at teste linien. Han
forklarede løbende hvad han lavede, og jeg kunne så fortælle hvornår
lamperne på routeren lyste (han resettede min router et par gange) efter ½
time - 3 kvarter var konklusionen klar.

Det viste sig efter diverse målinger af centralen at problemet ikke var støj
på linjen, hvilket jeg ellers havde forestillet mig, men snarere for lidt
støj på linjen. (og det er jo ikke Tiscali's skyld at kobber'en hen til mig
er god?)

Løsningen var at teknikeren sendte en lille boks (som en tændstikæske) som
jeg satte mellem væg og router.

Dagen efter fik jeg boksen, monterede den på 2 minutter, og Vupti, 2 Mbit !

Jeg havde som sagt kun en 512/512 forbindelse, men fordi jeg havde haft en
langsom forbindelse i noget tid, mente teknikeren at jeg skulle have lidt
kompensation, så jeg blev opgraderet ganske gratis.

Rune

P.S. Da nu du tegnede abbonnement hos Tele2, må du da have bemærket at de
var voldsomt meget billigere end eksempelvis TDC, så det kan vel ikke komme
bag på dig at de har måttet spare lidt på hot-line personalet?



Bamse (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Bamse


Dato : 11-09-03 01:19

1) Nej, forløbet som jeg beskriver er sket over flere dage...
2) Markedsføringslovens §2 anfører at der ikke må afgives urigtige
oplysninger
ved salg af en vare. Jeg betaler for en 1024/256-linie men får 512/256. De
har
altså solgt en vare til mig om hvilken der er afgivet urigtige oplysninger.
Og sådan
har det stået på de sidste 3-4 uger. hmmmm....
3) Om det er i deres ende eller min ende har faktisk ikke ret meget at sige.
Det der
har noget at sige, er hvor stor en belægning der er på linien, ...dvs. hvor
mange brugere
pr. linie.
4) Jeg har testet forbindelsen med 3 forskellige computere og får samme
resultat. Så problemet
ligger i hvert fald i det her tilfælde hos udbyderen, som har ansvaret for
det produkt der leveres.



"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5fb078$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Bamse" <nospam@nospam.ugh> skrev i en meddelelse
> news:beH7b.162$SB1.121@news.get2net.dk...
> > Hej
> >
> > Fuldstændig enig!
> >
> > Men man bliver altså lidt muggen når man ikke kan komme igennem..Efter

> > times muzak (prøv selv at ringe til deres support - de tager sgu ik
> > telefonen) så smækker man altså frustreret røret på og skriver en mail i
> > stedet for.
> >
> > Og så vidt jeg kan forså på andre utilfredse tele2-kunder, så skal man
> vist
> > vente ret lang tid på at få teknikerbesøg.
> >
> > vi får se...........
> >
>
> Sikke dog et humør...
>
> Klokken 12 skriver du dit første indlæg ganske spørgende, for at finde ud
af
> hvad der er galt, og hvor problemet kan være.
>
> Klokken 16.30 har du allerede indblandet forbrugerstyrelse m.v., krævet
> kompensation og iøvrigt beskyldt dem for at være nogle svindlere og
> bedragere!
>
> Det skal der nok komme noget godt ud af !
>
> Udstyret hos dem er sikkert konfigureret helt rigtigt, så du kan ikke
kalde
> det falsk markedsføring etc.
> Og hvordan vil du holde dem ansvarlige for kvaliteten af linjen hen til
dig,
> jeg er ganske sikker på at de i deres forretningsvilkår fastslår at de
> leverede hastigheder er i deres ende. Din sag vil aldrig holde hos
> forbrugerstyrelsen, og helt ærligt, jeg tror heller ikke den vil trække
> publikum til en tv-udsendelse.
> Jeg gider i hvert tilfælde ikke hører om sådan en emsig fætter.
>
> Og som sagt, så kunne det jo tænkes at det ikke var hos dem problemet lå !
>
> Og så har jeg en lille historie der viser at lidt diplomati og gensidig
> overbærenhed kan føre til meget godt:
>
> Jeg havde selv gennem en rum tid følt at min 512/512 forbindelse var lidt
> sløv. Ikke at det gav problemer, men alligevel...
> For noget tid siden var mit behov for båndbredde dog blevet så stort, at
jeg
> tænkte "nu prøver jeg lige at ringe".
>
> Jeg kan så oplyse at Tiscali's Hotline også kan lade vente på sig, men jeg
> tog headset'et på og arbejdede videre.
>
> Da ellers først jeg var kommet igennem, var teknikeren flink, og lyttede
> meget til mine problemer, og begyndte derefter at teste linien. Han
> forklarede løbende hvad han lavede, og jeg kunne så fortælle hvornår
> lamperne på routeren lyste (han resettede min router et par gange) efter ½
> time - 3 kvarter var konklusionen klar.
>
> Det viste sig efter diverse målinger af centralen at problemet ikke var
støj
> på linjen, hvilket jeg ellers havde forestillet mig, men snarere for lidt
> støj på linjen. (og det er jo ikke Tiscali's skyld at kobber'en hen til
mig
> er god?)
>
> Løsningen var at teknikeren sendte en lille boks (som en tændstikæske) som
> jeg satte mellem væg og router.
>
> Dagen efter fik jeg boksen, monterede den på 2 minutter, og Vupti, 2 Mbit
!
>
> Jeg havde som sagt kun en 512/512 forbindelse, men fordi jeg havde haft en
> langsom forbindelse i noget tid, mente teknikeren at jeg skulle have lidt
> kompensation, så jeg blev opgraderet ganske gratis.
>
> Rune
>
> P.S. Da nu du tegnede abbonnement hos Tele2, må du da have bemærket at de
> var voldsomt meget billigere end eksempelvis TDC, så det kan vel ikke
komme
> bag på dig at de har måttet spare lidt på hot-line personalet?
>
>



Steen (10-09-2003)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 10-09-03 23:10

> Hvis de så kunne bekræfte at deres opsætning er den rigtige, burde de også
> kunne hjælpe dig frem til en fejlsøgning, som ville resultere i at en
> tekniker fra Tele2 ville kigge din forbindelse nærmere efter i sømmene.
> De kan faktisk spore problemet helt hjem til dit skillefilter inden for
10cm
> nøjagtighed.
> mvh
>
> Bri@n


Hvem har dog bild dig det ind.

Hilsen Steen



Coach [4130] (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Coach [4130]


Dato : 11-09-03 06:59

> Hvem har dog bild dig det ind.
>
> Hilsen Steen
>

Ja, den tdc tekniker der sporede fejlen på min forbindelse var så "flink" at
parkere ude foran mit hus en tirsdag morgen, og på ladet af bilen stod der
en minigraver.

Jeg spurgte om det var i min græsplæne de skulle grave.

Ja, vi har sporet fejlen hertil, men bare rolig vi søger lige lidt i
området.
Efter en større gennemsøgning siger teknikeren så, at jeg har en fejl 40 cm
skråt ud fra min hoveddør, altså i græsset.
Jeg spørger selvfølgelig om han er sikker i sin sag, da jeg ikke ønsker at
få splittet min græsplæne fuldstændig.

Ja, jeg er sikker, siger ham og begynder at grave med en håndspade.

Og ja, fejlen var der hvor han sagde.

Så, det er en tekniker fra TDC der har bildt mig det ind.

Bri@n




Steen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 11-09-03 22:14


">
> Så, det er en tekniker fra TDC der har bildt mig det ind.
>
> Bri@n


Det er jeg helt klar over at TDC kan, men du skrev at det var en Tele2
teknikker der kunne måle det og det ved jeg, at han ikke kan.
( hvor mange teknikkere, som køre ud til kunderne, tror du at Tele2 har ?)
/Steen



Martin Petersen (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 11-09-03 23:23

Steen (steen.nissen@mail.tele.dk) skrev følgende:
> ">
>> Så, det er en tekniker fra TDC der har bildt mig det ind.
>>
>> Bri@n
>
>
> Det er jeg helt klar over at TDC kan, men du skrev at det var en Tele2
> teknikker der kunne måle det og det ved jeg, at han ikke kan.
> ( hvor mange teknikkere, som køre ud til kunderne, tror du at Tele2
> har ?)

B"kneppe-kneppe"B"kneppe-kneppe"B"kneppe-kneppe".......

- Martin


/Steen



Jan-Erik (11-09-2003)
Kommentar
Fra : Jan-Erik


Dato : 11-09-03 19:47

Bamse wrote:
> Hej
>
> Jeg har været kunde hos TELE2 i ca. 8 uger og abonnerer på en 1024/256
> ADSL-linie.
>
> Men jeg får ikke det jeg betaler for.
>
> Downstream-hastigheden ligger på 30-57% af det jeg burde have og det
> skal jeg vel ikke bare acceptere.
>
> Upstream-hastigheden er nogenlunde ok.
>
> Er der andre derude med samme problem?
>
> Det kan vel ikke have noget at gøre med opsætningen af min computer?
>
> Jeg har kørt flere uafhængige tests af min forbindelse og får altid
> det samme dårlige resultat.

Tja, jeg har samme problem. Jeg bestilte kampagnetilbudet på 1Mbit, og fik
endelig nettet igår efter over 3 måneders ventetid, og 3 forskellige datoer
for flytningen..
Jeg har pt kun en 256kb forbindelse, men supporteren hos Tele2 mente at jeg
skulle vente et par dage og se hvad der skete. Lød som om det var noget de
ofte havde prøvet..

/Jan-Erik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste