[mssql/mysql] mysql's limit i mssql?
Fra : Thomas D

Dato : 10-09-03 09:15

Hej,

Findes der ikke et statement tilsvarende mysql's LIMIT i mssql?
Jeg kender godt til TOP, men den kan kun sige de første n rækker, hvor
mysql's LIMIT har både en start og slut parameter.

Mvh
Thomas Damgaard

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-09-03 09:48

Thomas D skrev:

> Findes der ikke et statement tilsvarende mysql's LIMIT i
> mssql?

Ikke direkte (andet end TOP som du kender) - men man kan emulere
det med subselects. Se Troels Arvins glimrende oversigt her:
<http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Troels Arvin

Dato : 10-09-03 09:53

On Wed, 10 Sep 2003 10:14:30 +0200, Thomas D wrote:

> Findes der ikke et statement tilsvarende mysql's LIMIT i mssql?

Mit bud:
http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset-mssql

Hvis der er nogen, der har et bedre bud hører jeg meget gerne derom.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-09-03 10:13

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Mit bud:
> http://troels.arvin.dk/db/rdbms/#select-limit-offset-mssql
>
> Hvis der er nogen, der har et bedre bud hører jeg meget gerne derom.

http://www.aspfaqs.com/webtech/062899-1.shtml

I princippet sender man data over i en temp table der bliver oprettet med en
ekstra counter kolonne

Kunne være interessant at se hvilken løsning der trækker flest tænder ud,
men det biver vist lidt subjektivt, da det er noget afhængig af datagrundlag

mvh/Peter Lykkegaard