Jordstråling ?
Fra : Lasse

Dato : 10-09-03 07:53

Hejsa

Hvad mener I om jordstråling - er det plat eller virkelighed ?

Hvordan får man målt om der er stråling i sin bolig og særligt under sengen
?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-09-03 08:01

Lasse wrote:

> Hvad mener I om jordstråling - er det plat eller virkelighed ?

Plat! Selv de fineste videnskabelige instrumenter kan ikke måle de
såkaldte jordstråler, og de kan ellers måle meget små forekomster af
alle mulige rigtige stråler.

> Hvordan får man målt om der er stråling i sin bolig og særligt under sengen

Man betaler en jordstrålemåler for at komme og måle jordstråler. Men man
bør nøjes med en enkelt af slagsen, ellers bliver man bare forvirret. DR
lavede en udsendelse, hvor man havde kontaktet tre forskellige til at
måle i den samme lejlighed - det var mildest talt uenige om, hvor de
farlige stråler var. Hvis du søger på jordstråler på Google kan du
sikkert finde en, der gerne vil tage dine penge.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : arc@na

Dato : 10-09-03 10:30

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in

> ..... DR lavede en udsendelse, hvor man havde kontaktet tre
> forskellige til at måle i den samme lejlighed - det var mildest talt
> uenige om, hvor de farlige stråler var. .....

Ja jeg kan godt huske den udsendelse. Ikke nok med, at de var uenige, de
havde ikke én eneste sammenfaldende linje - ikke en gang tilnærmelsesvist.

arc@na

Fra : BoS.

Dato : 10-09-03 11:37

Kim Ludvigsen wrote:
> [...]

Jeg vil gerne måle dine jordstråler. Bare send mig et grundplan over dit hus
samt en check på 1000 kr. Så laver jeg et par streger på det

ps. Du skal ikke tro på hvad de andre siger

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-03 15:06

Lasse wrote:

> Hvad mener I om jordstråling - er det plat eller virkelighed ?

http://www.skeptica.dk

De fortæller gerne om en masse humbug der foregår rundt omkring her i
kongeriget.

> Hvordan får man målt om der er stråling i sin bolig og særligt under sengen

Slet ikke.

Køb dig en ny madras som passer til din kropsbygning* eller andet mere
"jordnært"...Og du vil opdage at man sover bedre.
Et nyt lækkert sæt sengetøj kan også gøre underværker på hvordan har det
når man falder i søvn og dermed hvordan man sover natten igennem.

*: Det kan jo være at din madras er tyve år gammel og du måske er blevet
en smule overvægtig eller måske bare mere stiv leddene, der gør at dit
behov for madrassens hårdhed, bredde eller tilsvarende egenskaber har
ændret sig.
Nogen har også brug for en højere seng, så man ikke føler at man ligger
på gulvet. Eller at man har brug af ind- og udstigning skal være lettere
ved at ligge noget højere.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Lasse

Dato : 13-09-03 20:51

Carsten Riis <cr@carben.dk> wrote in news:3F5F2FC8.C9717D7@carben.dk:

> og du måske er
> blevet en smule overvægtig eller måske bare mere stiv leddene

Ja det kunne passe på 99% af befolkningen, men jeg er en toptrænet
bodybuilder på 110kg uden overflødigt fedt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-03 10:52

Lasse wrote:

> Ja det kunne passe på 99% af befolkningen, men jeg er en toptrænet
> bodybuilder på 110kg uden overflødigt fedt.

Ok, jeg omformulerer

Har du en seng, som passer til din kropsbygning og fysiske formåen?

Hvis du fx har en hård seng, så ligger du med dine muskler og knogler på
en hård overflade, hvilket kan resultere i, at du i løbet af natten ikke
kan "falde til ro" da du hele tiden vender dig om så du igen kan ligge
smertefrit. For som du selv siger, så har du ikke noget kropsfedt der
kan virke som stødpude mellem den hårde overflade (din seng) og kroppen.

Overvægten og "stivheden" er kun eksempler på, hvad det kunne være af
ændringer over den tid du har haft sengen.
At der er andre forhold gældende for lige netop dig tja, så må du altså
fortælle om, hvad netop du har af forhold som er gældende for dig!

Fra : Rado

Dato : 12-09-03 19:00

On Wed, 10 Sep 2003 06:52:55 +0000 (UTC), Lasse <lasse@lasse.> wrote:

>Hvad mener I om jordstråling - er det plat eller virkelighed ?

Tja, man har vist gode erfaringer med det inden for landbruget. Den
her omtalte "jordstrålebehandler" giver iøvrigt pengene igen, hvis
ikke landmanden er tilfreds.

http://www.skov.dk/dansk/opslag/opslag_713.html#jordstråle
http://www.skov.dk/dansk/opslag/SKOVNyt%20okt%202000.pdf

--
Rado

....illness or fear are not necessarily enemies,
as much as aids to understanding, and means to
a greater end..." - Seth

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-09-03 01:14

"Rado" <rado@post1.tele.dk> skrev

> Tja, man har vist gode erfaringer med det inden for landbruget. Den
> her omtalte "jordstrålebehandler" giver iøvrigt pengene igen, hvis
> [...]

Meget muligt, men hans forklaring er da helt ude i hampen.

Mvh.

Fra : Lasse

Dato : 13-09-03 20:55

Lasse <lasse@lasse.> wrote in news:Xns93F25A8BA33A2lasse@130.225.247.90:

Tak til alle. Jeg vil glemme alt om jordstråler og henregne det til plat.
Men hvad så med radon som siver op fra jorden gennem huset, som reelt
virker som en skorsten ?

Lægerne siger at mindst 30 personer dør årligt af lungekræft alene pga
radon ?

Hvordan kan man måle dette ?

Hilsen Lasse

Fra : Lasse

Dato : 13-09-03 20:57

[...]

Jeg troede at radon og jordstråling var det samme ?

Hilsen Lasse

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-09-03 19:33

Lasse wrote:

> Jeg troede at radon og jordstråling var det samme ?

Nej, radonstråling er skam virkeligt nok. Du kan bla. læse mere om radon
på Sundhedsstyrelsens hjemmeside på:
http://www.sst.dk/borgerinfo/miljoe_og_sundhed/straalehygiejne/radon_i_boliger.aspx?lang=da

Samme link i kortere format:
http://shor.ter.dk/947354141

Du kan også finde oplysninger på:
http://www.radontest.dk

Jeg tør dog ikke sige, om den testpakke, som sælges på siden, er pengene
værd. Og jeg vil nok være lidt forbeholden over oplysningerne på sitet,
eftersom det har en interesse i at gøre læseren bekymret nok til at købe
testpakken.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : 323232

Dato : 08-04-04 09:55

"Kim Ludvigsen" skrev d. 14-09-03 19:33 dette indlæg :

> [...]
sitet,
> eftersom det har en interesse i at gøre læseren bekymret nok til at

til alle der kommenterert omkring jordstråler og radon.

det er korrekt at disse ting intet har med hinanden at gøre. Om der
findes jordstråler ved jeg ikke, men radon er et faktum problem. F.eks
har forsøgsstation Risø lavet flere store undersøgelser, der bla viser
at radon niveauet er meget forskelligt rundt om i landet.
Risø har også tidligere solgt en test, men er nu ophørt med dette da
mindst 3 danske firmaer nu sælger udstyr. Jeg ønskede selv at måle
radon i vores børneværelser, og har derfor fået argenturet på bla. en
elektronisk radon måler der kan måle på kun 2 dage. se mere på
www.radon-tech.dk

mvh

hans-jørgen jagd

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 10:15

Jordstråler er vist ikke radioaktiv stråling da det ikke kan måles
umiddelbart

Det må være noget videnskaben ikke kender så meget til endnu, hvis det
virkelig findes.....

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-04-04 11:53

323232 wrote:

> til alle der kommenterert omkring jordstråler og radon.

Det var mere end et halvt år siden, men ok.

> Jeg ønskede selv at måle
> radon i vores børneværelser, og har derfor fået argenturet på

Men det er til gengæld ikke ok at reklamere i grupper, der ikke er
beregnet dertil. Reglerne gælder også, selvom du poster gennem kandu.dk.
Du kan finde reglerne for nyhedsgrupperne her:
http://www.usenet.dk

Mere specifikt om reklamer i grupperne her:
http://www.usenet.dk/netikette/gruppe.html

--
Mvh. Kim Ludvigsen