opret bruger "a" "A"?
Fra : jan nielsen

Dato : 09-09-03 23:37

hej, nu har jeg søgt i nyhedsgruppen og Tutorials, uden held....
men jeg har det problem når jeg opretter en ny bruger gennem en
asp side, så kan jeg oprette både Hans og hans men hvis jeg
prøver at oprette 2 af hans med småt så kommer den og siger
bruger er i brug, som jeg sat den til at gøre. men hvordan skal
jeg skrive den. Så den laver alt tekst jeg sender til databasen
småt, så jeg slipper for den fejl?

mit andet spørgsmål...

når jeg er logget ind som "hans" har den et "brugerid" hvor jeg
har et link der hedder f.eks visbruger.asp?id=11 men hvis jeg
redigere i url´en til visbruger.asp?id=12 så får jeg vist
brugeroplysninger for den bruger "brugerid" har læst at det var
smartere at bruge sessions, men jeg ved ikke hvordan jeg skal
hente dem efter login? har også læst at jeg kan lave noget "met5"
i min Querystring således at min ?id=11 bliver lavet om til noget
uforståeligt, men det kunne jeg heller ikke finde ud af at sætte
ind i min kode..

håber der er nogen der vil give sig tid til at besvare mit/mine
spørgsmål...'

Mvh Jan Nielsen :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 10-09-03 00:02

On Tue, 9 Sep 2003 22:36:36 +0000 (UTC), jan nielsen
<jan20@jubiimail.dk> wrote:

>hvordan skal
>jeg skrive den. Så den laver alt tekst jeg sender til databasen
>småt, så jeg slipper for den fejl?

myLCaseVar = LCase(myVar)

> [...]
>i min Querystring således at min ?id=11 bliver lavet om til noget
>uforståeligt, men det kunne jeg heller ikke finde ud af at sætte

Hvad er det præcist dit problem er?
Det lyder for mig, som om du skal kombinere det med et login-system,
men det er måske ikke det, der er problemet?

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-09-03 14:25

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Hvad er det præcist dit problem er?
> Det lyder for mig, som om du skal kombinere det med et login-system,
> men det er måske ikke det, der er problemet?

Jeg tror problemet er at når man først er logget ind som eenbruger, har man
adgang til alle de andres data, man skal bare ændre i url for at få deres
oplysninger frem.

Når brugeren er logget ind sætter du session = bruger id.

På de sider der skal beskyttes, kontrollerer du om bruger id i sessionen er
lig med den id der skal vises data fra.

noget ala dette

If "der er logget korrekt ind" Then

Session("BrugerID") = oRs("BrugerID")

End If

På din Vis_Bruger_Data.asp side har du i toppen nedenstående

<%
'forbind til databasen og kør koden.

If Session("BrugerID") = oRs("BrugerID") Then

'kode der viser bruger data

Response.Redirect("login.asp")

End If
%>
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 10-09-03 14:28

"Christian M. Nielsen" <look_for_it@my.webpage> wrote in message

Mangler lige Else

> <%
> 'forbind til databasen og kør koden.
>
> If Session("BrugerID") = oRs("BrugerID") Then
>
> 'kode der viser bruger data

Else '<---------- her sendes bruger til login side, da den session der er
logget ind med ikke er magen til den der skla vises data fra.

Fra : jan nielsen

Dato : 10-09-03 20:57

Tak for svarene :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-03 04:16

On Wed, 10 Sep 2003 15:28:19 +0200, "Christian M. Nielsen"
<look_for_it@my.webpage> wrote:

>Mangler lige Else

Prøv dk.opslag.personlige

--