søge i liste
Fra : Leonard

Dato : 09-09-03 21:34

Jeg har en form med et <select> i:
<select>
<option>Anders</option>
<option>Andrea</option>
<option>Anton</option>
</select>

Jeg vil gerne have et <input> hvor jeg ved at indtaste a får vist alle
tre muligheder, ved an også alle tre, ved and kun de 2 øverste og ved
ande kun Anders.
Ligesom når jeg taster en adresse i adresselinien i min browser, så
vises en liste, der bliver mindre og mindre, jeg kan vælge at skrive
videre eller vælge en af mulighederne.

Listen kommer til at indeholde mere end 100 navne.

Nogen forslag?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-09-03 21:56

Leonard <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> writes:

> [...]
> <option>Anton</option>
> </select>
>
> Jeg vil gerne have et <input> hvor jeg ved at indtaste a får vist alle

Hvordan "vist"? Skal de vælges, eller skal alle andre fjernes?

> [...]

> Ligesom når jeg taster en adresse i adresselinien i min browser, så
> vises en liste, der bliver mindre og mindre, jeg kan vælge at skrive

Det er en såkaldt combo-box (svarer til kombinationen af et tekstfelt
og en select) med autocompletion. I webbrowsere er der ikke engang en combobox.

> Nogen forslag?

Det skal skrives fra bunden.

Jeg så et indlæg i comp.lang.javascript tidligere i dag, eller måske igår, hvor
en eller anden havde lavet netop sådan en dims.

Hmm, den skulle stadig være i min browser-history.
Prøv at tjekke dem her:
<URL:http://www.mattkruse.com/javascript/autocomplete/>
<URL:http://195.228.204.9/advsel/>

Jeg ved ellers ikke noget om dem.