3C16950 Super Stack switch
Fra : Jan Andersen

Dato : 09-09-03 18:04

Hejsa.

Jeg har lige fået sådan en brugt, og den får tildelt ip via min cisco 678
router, men jeg ville gerne ændre lidt i dens opsætning.

Jeg har downloadet og installeret 3com´s network supervisor, men når jeg
lader den søge i det ip range jeg har, så kan den ikke findes.
Nettet får tildelt ip via dhcp fra en cisco 678, det ligger i 10.0.0.0 og
subnet 255.255.255.0

Hvis jeg bare smider min pc på den, så får jeg tildelt et ip nummer
169.254.156.131, og subnet 255.255.0.0...en søgning der giver heller ikke
nogen resultater.
Jeg undre mig over at jeg får en ipaddresse når kun switchen og min pc er på
nettet, netkortet er sat op til at modtage via dhcp, kan det tænkes at dhcp
er sat til i switchen ??

Hvordan finder jeg den switch.
Hvad findes der af programmer der kan resolve et nætværk, gerne freeware
eller fuldt funktionsdygtige trialware

Gode råd modtaget med kyshånd

*spamsikring fjern i email addresse*

Mvh

Jan

Fra : Cubus

Dato : 09-09-03 18:21

"Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
> nettet, netkortet er sat op til at modtage via dhcp, kan det tænkes at dhcp

Det er en adresse, som computeren giver sig selv automatisk, når den er
sat op til DHCP, men der ikke er nogen til at dele adresser ud.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 09-09-03 19:43

"Jan Andersen" <jeafjern@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hvordan finder jeg den switch.

Hop på switchen via konsol-porten of course :)

--
Mvh. Simon H. Pedersen