Hastighed på TELE2 ADSL
Fra : Jan Larsen

Dato : 09-09-03 14:19

Hej.

Ja så fik jeg endelig igår min TELE2 Adsl forbindelse, jeg lavede lige nogle
test for at se om forbindelsen var på den lovet hastighed, og jeg må sige at
det spiller rigtig godt, under testene lå liniens ydelse helt i top.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : S. Andersen

Dato : 09-09-03 16:32

"Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
at
> det spiller rigtig godt, under testene lå liniens ydelse helt i top.

Havde du forventet anden, de kører jo på TDC's net :)

Fra : Claus O

Dato : 09-09-03 16:41

"S. Andersen" <na@na.na> wrote

> Havde du forventet anden, de kører jo på TDC's net :)

Ja omkring centralerne......

Fra : Andreas Jensen

Dato : 09-09-03 17:43

> Ja omkring centralerne......

De sidste par dage har det i perioder gået meget langsomt - 60-90 KB/s på en
2 Mbit-linie her. Ellers har det kørt godt siden 1/7 for mig...

/Andreas

Fra : Master Of Nothing

Dato : 09-09-03 19:34

> De sidste par dage har det i perioder gået meget langsomt - 60-90 KB/s på
en
> 2 Mbit-linie her. Ellers har det kørt godt siden 1/7 for mig...

OK, så er det ikke kun min forbindelse der har klumper i dataen
Tester lige nu via www.hastighed.tele2adsl.dk og der kører min 2mbit kun
mellem 100-150KB/s startede dog helt nede ved 50 og arbejder sig op af ! ??

Vh
Rasmus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-03 19:50

"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Tester lige nu via www.hastighed.tele2adsl.dk og der kører min 2mbit kun
> mellem 100-150KB/s startede dog helt nede ved 50 og arbejder sig op af !
??

Wow, du er da heldig.. Jeg sidder og prøver at downloade den med ca. 3,5
KB/s via mobiltelefon. hvor jeg istedet fra igår skulle have haft omrking
220KB/s ;-/

Fra : Fuzzbox

Dato : 10-09-03 14:25

> [...]
> KB/s via mobiltelefon. hvor jeg istedet fra igår skulle have haft omrking

Jeg sidder stadig og venter på den adsl konvertering jeg skulle have haft
1/9.

Mvh Fuzzbox

Fra : jan larsen

Dato : 09-09-03 20:20

"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tester lige nu via www.hastighed.tele2adsl.dk og der kører min 2mbit kun
> mellem 100-150KB/s startede dog helt nede ved 50 og arbejder sig op af !

Jeg sidder her kl 21.21 og tester download på www.hastighed.tele2adsl.dk og
den startede på 290 og ligger nu på 222 kb/sec på en 2mbit forbindelse.

Jan Larsen

Fra : Master Of Nothing

Dato : 09-09-03 22:38

Hej Jan

> Jeg sidder her kl 21.21 og tester download på www.hastighed.tele2adsl.dk
og
> den startede på 290 og ligger nu på 222 kb/sec på en 2mbit forbindelse.

Jaa jeg må nu også sige at min ligger omkring 200->210kb/s lige nu, mon
tele2 ikke har linie kapacitet nok i "prime time" ?

Vh
Rasmus

Fra : Jens

Dato : 09-09-03 22:54

"jan larsen" <admin@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder her kl 21.21 og tester download på www.hastighed.tele2adsl.dk
og
> den startede på 290 og ligger nu på 222 kb/sec på en 2mbit forbindelse.

Sidder på en 2,5 Mbit/s og er ikke på Tele2's net. Alligevel rives den ned
med over 310 KB/s......

Jens

PS: Kunne ikke lade være......

Fra : Morten Frost Baunbæk

Dato : 10-09-03 15:14

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> wrote in message

> De sidste par dage har det i perioder gået meget langsomt - 60-90 KB/s på
en
> 2 Mbit-linie her. Ellers har det kørt godt siden 1/7 for mig...
>
> /Andreas

Jah, det kan jeg desværre nikke genkendende til...
Jeg har haft 2Mbit hos Tele2 i godt 1½ måned nu, og indtil for få dage siden
kørte det helt suverænt, 220 KB/sec, 15ms ping osv...But not anymore ! (?)

En ting er at have lave download hastigheder til udlandet o.l., men når jeg
ikke engang kan hive linien over de 200 på tele2's egen download test-site,
så er der da vidst et eller andet halvgalt..
Har de mon taget for mange kunder ind ift. hvad deres linier kan klare ?

:: Morten

Fra : Karsten Andersen

Dato : 09-09-03 18:36

Tue, 9 Sep 2003 17:31:30 +0200, skrev S. Andersen, på 13 linier, i
<3f5df248$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>"Jan Larsen" <jlauto@mail.tele.dk> wrote in message

>nogle
>at
>
>Havde du forventet anden, de kører jo på TDC's net :)

Det ligner nu ikke TDC Net

> [...]
> 2 29 ms 35 ms 43 ms atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net [130.227.0.69]
> 3 18 ms 41 ms 35 ms srp1-0.val8-core.bb.uni2.net [130.227.247.88]
> 4 92 ms 47 ms 39 ms pos2-0.622M.bynxg1.ip.tele.dk [62.242.144.193]
> 5 193 ms 218 ms 199 ms pos0-0.2488M.bynxg2.ip.tele.dk [80.63.80.102]
> 6 53 ms 79 ms 35 ms so-1-1-0.2488M.albnxu1.ip.tele.dk [80.63.80.121]
> 7 53 ms 46 ms 57 ms so-0-0-0.2488M.arcnxu1.ip.tele.dk [195.249.7.237]
> 8 40 ms 49 ms 33 ms pos4-0.2488M.opanxg1.ip.tele.dk [195.249.2.162]
> 9 39 ms 63 ms 45 ms ge3-1.1000M.u1.opa.tdk.net [193.163.158.173]

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-09-03 19:00

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> wrote in message

> Det ligner nu ikke TDC Net

TDC sørger for traffikken fra deres Dslam til Tele2´s netværk. Dette kan
ikke ses i trace

Fra : Karsten Andersen

Dato : 10-09-03 08:12

Tue, 9 Sep 2003 19:59:45 +0200, skrev Bjarke Hansen, på 11 linier, i
<3f5e1517$0$24695$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, :

Yep nemmerlig.
Derfor er man heller ikke på TDC net

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-09-03 18:33

"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> skrev i en meddelelse
> Derfor er man heller ikke på TDC net

Jo, men ikke igennem noget der har en IP-adresse

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-09-03 04:13

Wed, 10 Sep 2003 19:32:30 +0200, skrev Martin Højriis Kristensen, på
11 linier, i <3f5f602e$0$83060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

>"Karsten Andersen" <1234@jyde.cc> skrev i en meddelelse
>
>Jo, men ikke igennem noget der har en IP-adresse

Ja tdc net indtil min standart gatewate. (Kalder windåse den) som ikke
sidder i nærheden af mig selv .-)

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-09-03 17:19

> [...]
sige at
> det spiller rigtig godt, under testene lå liniens ydelse helt i top.

Well, jeg kom hjem til en pc selv havde skiftet fra Boomtown 512/512 til
Tele2ADSL 512/400 (optimistisk set). Skulle have 512/2048 :-/

http://www.hastighed.tele2adsl.dk/ giver 40kB/sec. Ikke helt hvad jeg
har bestilt.

Hænger stadig i røret til support :-/

I det mindste har jeg hul igennem

mvh Bernhard

Fra : Claus O

Dato : 12-09-03 17:27

"Bernhard Ege" <bme@hst.auc.dk> wrote

> Well, jeg kom hjem til en pc selv havde skiftet fra Boomtown 512/512 til
> Tele2ADSL 512/400 (optimistisk set). Skulle have 512/2048 :-/

> [...]

Der er vist mange i samme båd og alle ser ud til at være ved at falde i vandet........

> Hænger stadig i røret til support :-/

Hils dem når du kommer igennem i næste uge og sig de er et DISCOUNT firma
med et DISCOUNT produkt.

> I det mindste har jeg hul igennem

Ja, tænk hvor lang tid der vil gå hvis hullet bliver tilstoppet helt. Jeg tør ihvertilfælde
ikke tænke tanken til ende......

Fra : Bernhard Ege

Dato : 12-09-03 17:48

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
firma
> med et DISCOUNT produkt.

> Ja, tænk hvor lang tid der vil gå hvis hullet bliver tilstoppet helt.

Nej, du har ret. De har helt klart ikke ikke et stort nok hul ud til
internettet. Men også internt på nette er der problemer. Jeg prøvede at
pinge den først router (det først ip som tracert giver) for at checke
ping tiden lokalt og resultatet er skræmmende:

Hos Boomtown fik jeg altid 17-18ms. Meget pænt.

Hos tele2 har jeg ikke været under 47ms endnu. Og som regel 51-52ms.

Det er helt uacceptabelt og jeg giver det 14 dage og vil så finde på
noget andet.

mvh Bernhard

Fra : The Tulip

Dato : 13-09-03 11:30

">
> Hos Boomtown fik jeg altid 17-18ms. Meget pænt.
>
> Hos tele2 har jeg ikke været under 47ms endnu. Og som regel 51-52ms.

min 512/128 har jeg lige pinget den første router med ., og tiden ligger på
12ms genn,snit .. så ja ., det kunne godt være at du skulle få tjekket din
linje .,

~~Frank.,

--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-09-03 15:06

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> wrote in message
> [...]
ligger på
> 12ms genn,snit .. så ja ., det kunne godt være at du skulle få tjekket

Hehe, det ringede jeg ind allerede fredag og bad dem om, og senest
mandag skulle jeg få besked.

Heldigvis har jeg ikke planlagt at downloade noget specielt ej heller at
spille, men det er nu mest et tilfælde.

mvh Bernhard