PDU
Fra : Jimmy

Dato : 09-09-03 13:22

Hej

Er der nogen, der har beskæftiget sig med konvertering af text til PDU
igennem PHP?

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-09-03 13:24

On Tue, 9 Sep 2003 14:21:48 +0200
"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote:
> Hej
>
> Er der nogen, der har beskæftiget sig med konvertering af text til PDU
> igennem PHP?

PDU = Protocal Description Unit = sms gejl?

Fra : Jimmy

Dato : 09-09-03 14:00

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message
> [...]
> igennem PHP?

> PDU = Protocal Description Unit = sms gejl?

Jep.

Rent konkret vil jeg gerne have løst konverteringen af de fem hexidecimale
tegn til de syv ukendt-pakkede tegn:

00 03 9B 03 01 = é@ø(0 @
00 03 9B 03 02 = é@ø(0¡@
00 03 9B 03 03 = é@ø(0¿@

Det næstsidste tegn " ", "¡" og "¿" betyder henholdsvis 1, 2 og 3.
"(0" betyder 9B eller 155 decimalt.

Men hvordan pokker kommer jeg fra de hexadecimale tegn til de andre?
Jeg har en formodning om at de mærkelige tegn (User Data Headeren) er 7-bit
kodet, men det er ikke noget jeg ved.

Derfor tænker jeg, at der sikkert er nogen der har rodet med PDU i PHP og
derfor har en rutine, som kan kode frem og tilbage?

Mvh
Jimmy

Fra : Kim Schulz

Dato : 09-09-03 14:59

On Tue, 9 Sep 2003 15:00:12 +0200
> [...]
>
> Derfor tænker jeg, at der sikkert er nogen der har rodet med PDU i PHP
> og derfor har en rutine, som kan kode frem og tilbage?

har ikke lige nogen kode men det skulle vist være rimeligt til at klare
ud fra denne her sides info:http://www.dreamfabric.com/sms/