Sorry men hvor ellers?
Fra : Gimmer

Dato : 09-09-03 12:22

Hej.... Jeg har lige et spg. ang biologi!

mit spørgsmål går på om der er mulighed for at der kan dannes bakterier i en
varmt vandsbeholder? Nogle af mine venner har haft dårlig mave i ca 2
måneder, de mener selv det skyldes at de har haft slukket for det varmevand
(pga. ferie) og nu er de så begyndt igen at varme vandet i beholderen op så
når de skal i bad osv. men kan der på nogen måde dannes bakterier der?

venlig hilsen Gimmer
PS. sorry men jeg ved desværre ikke hvor jeg ellers skulle poste denne
meddelse.!

Fra : Henning

Dato : 09-09-03 13:41

On Tue, 9 Sep 2003 13:22:14 +0200, "Gimmer" <Gimmer@pc.dk> wrote:

>Hej.... Jeg har lige et spg. ang biologi!
>
>mit spørgsmål går på om der er mulighed for at der kan dannes bakterier i en
>varmt vandsbeholder? Nogle af mine venner har haft dårlig mave i ca 2

Ja, legionella (så vidt jeg husker). Vandet i beholderen bød være mere
end ca. 65 grader, for at de ikke kan oveleve.

Fra : Gimmer

Dato : 09-09-03 14:20

vil det så sige at hvis vandet så kommer over 65 grader dræber man alle dem
som muligvis er i tanken?
vh Gimmer
ps. tak for de hurtige svar - det er dejligt altid at have nogle kloge
hvoder inærheden!

Fra : Pcman

Dato : 09-09-03 15:28

"Gimmer" <Gimmer@pc.dk> wrote in message
> vil det så sige at hvis vandet så kommer over 65 grader dræber man alle
dem
> som muligvis er i tanken?

Jeps.
Mvh
Jarl - Gammel varmemester

Fra : Henning

Dato : 09-09-03 18:22

On Tue, 9 Sep 2003 16:27:30 +0200, "Pcman" <se@min.hjemmeside.dk>
wrote:

>"Gimmer" <Gimmer@pc.dk> wrote in message
>dem
>
>Jeps.
>Mvh
>Jarl - Gammel varmemester

Ulempen er (for naturligvis er der det) til gengæld, at beholderen
meget hurtigt kalker til ved disse temperaturer.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : T. Hartung

Dato : 10-09-03 20:53

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 9 Sep 2003 16:27:30 +0200, "Pcman" <se@min.hjemmeside.dk>
> wrote:
>

> Ulempen er (for naturligvis er der det) til gengæld, at beholderen
> meget hurtigt kalker til ved disse temperaturer.

dog afhængig af vandets hårdhed - der skal jo være kalk i vandet for at det
kan aflejres )
--
mvh.
T. Hartung

Fra : Jørgen

Dato : 09-09-03 18:26

Ja, hvis man får det varme vand ud i alle rør og retur strenge, men det må
gerne komme op på¨80 90 grader i en ½ time, så burde alle bakterier være
dræbt
hilsen
Jørgen