Autorisering af brugere via Windows 2000
Fra : John W

Dato : 09-09-03 11:57

Jeg har nogle Linux maskiner, hvor vores nuværende brugere skal kunne logge
på.
Jeg har rodet lidt med pam_smb men men jeg er kommet frem til, at for det
kommer til at virke, skal brugerene oprettet lokalt på linux maskinen - det
er ikke særlig optimalt - så jeg håber der er nogen der kan komme med en
anden løsning - eller hvordan man omgås oprettelse af brugere lokalt - hvis
man bruger pam_smb

De nuværende brugere er oprettet i Active directory på en win2000 server....
Linux systemet er Redhat 9.

Håber der er nogen der har forslag.???

/ John

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-09-03 16:27

John W wrote:
> [...]
> man bruger pam_smb
>
> De nuværende brugere er oprettet i Active directory på en win2000 server....

MS har taget sig gevaldigt sammen mht. integration ml. Win og Nix.

I Services for UNIX 3.0 (SFU), er der inkluderet en NIS server, der kan
køre på din Win 2000 PDC'ers ADS og authencitere brugere på NIX. SFU kan
også synkronisere pass + accounts ml. systemmerne og du kan styre dine
NIX brugere fra din Win 2000 ADS.

Cool tool

Koster 99$:

http://www.microsoft.com/sfu

Håber du kan bruge svaret..

mvh
/michael

Fra : Michael U. Hove

Dato : 09-09-03 21:12

Michael U. Hove wrote:

> [...]
> køre på din Win 2000 PDC'ers ADS og authencitere brugere på NIX. SFU kan
> også synkronisere pass + accounts ml. systemmerne og du kan styre dine

Og URL skulle have været: (forbaskede asp l...!)

http://www.microsoft.com/windows/sfu/default.asp

/michael

Fra : Glen Kjærulff

Dato : 10-09-03 09:04

John W wrote:
> [...]
> man bruger pam_smb
>
> De nuværende brugere er oprettet i Active directory på en win2000 server....

kig på winbindd

http://www.bibsyst.no/samba/docs/man/winbindd.8.html

/Glen