hente fra databse til form?
Fra : jan nielsen

Dato : 09-09-03 10:41

hej, hvordan laver man sådan at med et formsæt der består af bl.a

navn:
tlf:
bopæl:
overskrift:
indhold:

hvor navn/tlf/bopæl bliver udfyldt ved at hente data fra en
bruger tabel i databasen afhængie af hvilken bruger der er logget
ind,

men mit spørgsmål er? hvordan jeg skriver en kode inde i en
formfelt således at når jeg henter siden ,vil navn/tlf/bopæl være
udfyldt?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dcasso

Dato : 09-09-03 10:43

> [...]
>
>men mit spørgsmål er? hvordan jeg skriver en kode inde i en
>formfelt således at når jeg henter siden ,vil navn/tlf/bopæl være

Du udfylder bare value i input felterne, på samme måde som hvis du
ville have udfyldt en tabel.

<input type=text value="<%RS("Navn")%>" name=navn>

mvh
Dennis

Fra : jan nielsen

Dato : 09-09-03 11:34

okay, tak for det :)

hvordan gør jeg sådan at man ikke kan gå ind og rette/slette de
værdier der står i formen når man loader siden frem.

F.eks har jeg "Navn" til at være anders i databasen hvor den henter
oplysninger fra. og det står der også når jeg loader siden, men man
kan rette på det navn den har hentet. så jeg vil gerne at man kan
"låse" den form, hvor man ikke skal skrive i?

Fra : Thomas Brejner

Dato : 09-09-03 18:46

Hvis brugeren ikke skal kunne se navnet kan man jo bare bruge en hidden
form. Altså <input type="hidden" name="bla" value="<%=rs("navn")%>"> og hvis
de skal kunne se navnet så kan du jo bare udskrive det med response.write
sætningen.
Mvh Thomas