hvordan skal jeg sige det
Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 10:05

øøøøh ja topic afsløre måske det her er en lille smule ulækkert, men altså
vi har jo fået ny kat og øhm ja adder men der har ikke været afføring i
kattebakken siden han er flyttet ind, jeg har spurgt Mette hver dag om hun
har tømt den for jeg har ikke og ingen af os tømmer den, så lige for 10
minuttter siden kom bisse og ville kæles og Yaks! han lugtede ud af munden
af L*** kan det passe han spiser (tror jeg skal brække mig) fra kattebakken,
hvis katte kan finde på det hvad fanden gør man så, vi ser ikke han gør det
og vi ved at vores hunkat puhaer om natten for jeg vågner når hun er færdig
ved at det stinker og går op og lukker altan døren (det har virket for mig
og afro i et ½ år nu) men som sagt et ret ulækkert emne

Og her går man og tror at katte ville vælge Wiskas !

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 10:26

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og afro i et ½ år nu) men som sagt et ret ulækkert emne
>
> Og her går man og tror at katte ville vælge Wiskas !

Hej
Hihi, jeg har aldrig hørt eller set katte spise deres afføring. Men hvis de
har haft dårllig mave er de jo nødt til at vaske sig, eller køre røv i
tæpperne. Derimod betyder maden meget for hvordan de lugter ud af munden og
især deres afføring lugter. Afføring skal være tør og fast. Da vi brugter
whiskas for mange år siden, lugtede kattene både ud af munden og afføringen
var lind og stank bare i hele huset. Efter vådmad W/D og tørmad Iams og
Hills har vi kun de problemer, hvis kattene er syge.Så deres afføring er
helt fast og stort set lugtfri, med mindre du stikker næsen helt ned i det.
Er tænderne dårlige eller har de tandsten, kan de også lugte ud af munden.
Og kommer de direkte fra madskålen kan de også sagtens lugte dårligt.
Hilsen Denise

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 12:20

> Er tænderne dårlige eller har de tandsten, kan de også lugte ud af munden.
> Og kommer de direkte fra madskålen kan de også sagtens lugte dårligt.
> Hilsen Denise

Jeg tror vi køre en tur forbi dyrelægen hvis han bliver ved med at lugte ud
af munden, yaks!

Fra : Denise

Dato : 09-09-03 12:26

> Jeg tror vi køre en tur forbi dyrelægen hvis han bliver ved med at lugte
ud
> af munden, yaks!

Hej Henrik
Glemte lige, nu kan jeg ikke lige huske hvor gammel katten er, men ved
tandskift mener jeg også de lugter ud af munden.
Hilsen Denise

Fra : Birgitte

Dato : 09-09-03 13:09

> [...]
> og afro i et ½ år nu) men som sagt et ret ulækkert emne
> Og her går man og tror at katte ville vælge Wiskas !

Ud fra din beskrivelse, vil jeg få katten tjækket i munden ved en dyrlæge,
det tyder lidt på, at dens tænder/tandkød måske har en betændelsestilstand
som kræver behandling.
Og som Denise rigtig skriver, så kan katte/killinger få dårlig ånde ved
tandskifte.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 17:35

> [...]
> som kræver behandling.
> Og som Denise rigtig skriver, så kan katte/killinger få dårlig ånde ved

Bisse skal til dyrelæge i morgen og have tjekket hvorfor han lugter som han
gør ud af munden puuha
vi tager nok den store omgang der nede og får et almen sunhedstjek, prisen
på 230 kr er jo den sammen
om har bare skal kikke ham i munden eller om han tjekker det hele, underlige
dyrelæger )
/Henrik

Fra : Louise Hansen

Dato : 09-09-03 17:24

> [...]
> og afro i et ½ år nu) men som sagt et ret ulækkert emne
>
> Og her går man og tror at katte ville vælge Wiskas !

Hej Henrik!

Tjah, som mange andre også har nævnt, vil et tjek hos dyrlægen måske
være en god idé, da det bestemt ikke er normalt, at katten stinker SÅ
voldsomt ud af munden - det har jeg i hvert fald aldrig før oplevet hos
nogle af mine katte! Jow, killingerne kan have dårlig ånde, når de er
igang med at skifte tænder, meeen så slemt, som du beskriver det hos din
kat, er det nu ikke!

Jeg har dog heller aldrig hørt om katte, der spiser deres egen afføring
- med den renlighed, katte normalt lægger for dagen, så tror jeg ikke,
at det er noget sådan, der er galt! På den anden side skal man jo aldrig
sige aldrig...

Under alle omstændigheder håber jeg da, at mysteriet bliver løst, og at
der kan gøres noget ved din mis' dårlige ånde. I dagligdagen kan man
forebygge tandsten, tandkødsbetændelse og dårlig ånde med Hill's
Prescription Diet f/d! Det kan købes hos dyrlægen til ca. 185 kr. for 2
kg. og bruges som tilskudsfoder! .-)

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 09-09-03 18:09

> I dagligdagen kan man
> forebygge tandsten, tandkødsbetændelse og dårlig ånde med Hill's
> Prescription Diet f/d! Det kan købes hos dyrlægen til ca. 185 kr. for 2
> kg. og bruges som tilskudsfoder! .-)

Tak for det råd jeg snupper helt sikkert sådan 2 kg pose med hjem i morgen.
/Henrik

Fra : Ann K

Dato : 10-09-03 09:54

Hejsa.
Har heller aldrig hørt om katte, der ligefrem spiser afføring...
Men - dårlig ånde.. jo tak!
Hvad fodrer du med???
Nogle foder mærker _kan_ nemlig give katten (og hunden) en utroligt
dårlig ånde... som en mellemting mellem en rådden fiskebunke og en meget
hengemt skraldepose *yrk*!
Min erfaring her hjemme er at Iams og Eukanuba giver to af mine katte og
den ene hund en ånde, som gør at man næsten ikke kan holde ud at være
indenfor en radius af en meter fra dem Et kæmpeproblem, når man
tænker på at de alle tre faktisk er nogle nussehoveder af rang!
Problemet blev løst ved foderskifte... men den dårlige lugt blev
hængende i ca 14 dage efter...

OBS!!! Jeg kritiserer bestemt ikke Iams eller Eukanuba for andet end at
de altså giver nogle af mine Bandemedlemmer dårlig ånde!!! Der er tale
om kvalitetsmærker i foder, som jeg (nå, ja kattene!) tidligere har
benyttet med stor tilfredshed!!!

Mvh Ann

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 10-09-03 14:10

Ja så har jeg været ved dyrelægen, han havde lidt tandkødsbetændelse og
tandsten ,jeg har fået noget diæt foder der måske hjælper på problemet,
eller ville han gerne ligge ham hen og sove og så fjerne de tandsten han
måtte have, vi foder med Royals Maine coon foder fra dyrelægen, det er Bisse
så igang med at blive vant til så har får stadig lidt af den fodertype som
Anne bruger, ind til vi er helt sikker på at han kan spise det andet, kommer
lige til at tænke på han kun må få det diæt foder nu, så det håber jeg da
hans mave han tåle....

men ellers er han en sund kat, han havde dog øremider, men alle katte kan jo
få parasitter...
Faktisk fik Bisse ros, vores dyrelæge syntes han var en virkelig flot,
dejlig og STOR kat )
/Henrik

forresten så pissede han i transportkatten og på vej hjem i søndag både
pissede og sked han i den, hvorfor gør han lige det, kan han bare ikke lide
at være i en transportkasse, eller kan det være fordi den er for lille ?????

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-09-03 14:28

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> Faktisk fik Bisse ros, vores dyrelæge syntes han var en virkelig flot,
> dejlig og STOR kat )

Hør hallo! :) Bisse er da min kat .. og det må være den samme fordi
han har fået samme besked af dyrlægen

// Hans, med disse banditter..
// http://gallery.nathue.dk/Herligheder/Bissemisserne2/
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Birgitte

Dato : 10-09-03 14:41

> [...]
lide
> at være i en transportkasse, eller kan det være fordi den er for lille
?????

Hej Henrik
Så var det alligevel godt, du kom til dyrlægen, så Bisse kunne blive
behandlet.
Ja alle dyr kan få parasitter.
Ang. transportkassen, så er der nogle katte der ynder at tisse og det der er
værer i tansportkassen. Vi har købt sådan en mini kattebakke i str.27x19x7
og den kan fint stå bagerst i transportkassen, den er lille, men kattene går
på den hvis de er trængende, de vil nemlig allerhelst kunne grave deres
efterladenskaber ned.
Måske det var en løsning på problemet.
Mvh Birgitte
www.truetrust.dk