Så er det min tur til konvertere til Tele2
Fra : Poul Hegelund

Dato : 09-09-03 07:42

Har lige sendt denne mail til Tele2 supporten.

kundenr. xxxxxxxxx

Hej Tele2

Jeg var blevet lovet teknikerbesøg i går den 8. sep. og holdt derfor fri fra
arbejde.

Kl 15.45 kom pakkeposten med et Speedstream 5100 og et skillefilter, men der
dukkede ingen tekniker op.

Jeg havde bestilt tekniker fordi det i følge jeres hjemmeside er nødvendigt
hvis man har en ISDN installation uden det almindelige 3 polede telefonstik.

Da der ikke er kommet nogen har jeg selv monteret udstyret, og behøver
derfor ikke noget besøg.
Jeg regner selvfølgelig ikke med at skulle betale for det manglende besøg.

Imidlertid er jeg stadig på TDC's net, hvornår kan jeg forvente at få
tildelt min ny faste Tele2 IP adresse?

Venlig hilsen

Poul Hegelund

PS jeg har brugt nogle timer med at høre musik på jeres supportlinie, så nu
prøver jeg med mail i stedet.
Var der forresten ikke noget med at hvis ikke man er hjemme, skal der
betales et gebyr på kr.495, det vender forhåbentlig begge veje.

Fra : Claus O

Dato : 09-09-03 08:39

"Poul Hegelund" <phep@hotmail.com> wrote

og holdt derfor fri fra
> arbejde.

> betales et gebyr på kr.495, det vender forhåbentlig begge veje.

Du må ihvertilfælde stå til en måned gratis eller opgr. til 2Mbit hvis bestilt mindre,
men dette viser standarden på danske teleselskaber, at de bare bliver væk uden
at ringe afbud dagen før.

Fra : Poul Hegelund

Dato : 09-09-03 17:46

Vil lige sige at nu kører det rigtigt godt.

I formiddags (9.9.03) kom jeg så over på Tele2.
(uden at få svar på min mail)

Download var tidligere via TDC fra deres egen http://tucows.tdconline.dk/
102 Kb/sek med en 1Mb linie.

Nu er den 212 kb/sek på samme server med den ny 2Mb linie fra Tele2.

Venlig hilsen

Poul Hegelund

Fra : SvendeBent

Dato : 09-09-03 19:59

"Poul Hegelund" <phep@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har lige sendt denne mail til Tele2 supporten.

Der kan få flere uger før tele2 svar på mails.. i nogle tilfælde måneder.

Sååh.. i midten af oktober får du nok svar på dine spørgsmål, hvis du altså
ikke ringer ind inden :)

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 10-09-03 09:34

> [...]
nødvendigt
> hvis man har en ISDN installation uden det almindelige 3 polede

Hvorfor har du bestilt tekniker til installation når du havde TDC BB i
forvejen?

Har du haft TDC ude at installere Bredbånd i sin tid? Hvis ja, så vil det jo
være lidt dumt at skulle gøre det igen, hvis nej, så har det jo åbenbart
virket uden at det har være nødvendigt med en tekniker?

Men at de ikke dukker, skal der forhåbentligt ikke betales for, det kaldes
teknikersvigt, om din installation har brug for en tekniker eller ej, så
skal de dukke op, hvis det er bestilt.

Peter

Fra : Poul Hegelund

Dato : 10-09-03 21:45

> Hvorfor har du bestilt tekniker til installation når du havde TDC BB i
> forvejen?

Her er teksten fra Tele2's hjemmeside:
"Hvis du har ISDN, og du ikke konverterer din ISDN forbindelse til en analog
forbindelse før installationen, kan du kun installere ADSL selv, hvis din
NT-boks er tilsluttet via et 3-benet telefonstik."
Men min ISDN som er fra 1989 har ikke 3-benet stik.

> [...]
> være lidt dumt at skulle gøre det igen, hvis nej, så har det jo åbenbart
> virket uden at det har være nødvendigt med en tekniker?
Det skillefilter som Tele2 medsender forudsætter et 3-benet stik.
Men ved fjerne den gamle installation og eftermontere et 3-benet stik
hunstik direkte på ledningen ind i huset, kan jeg nu benytte Tele2's
skilllefilter.

> Men at de ikke dukker, skal der forhåbentligt ikke betales for, det kaldes
> teknikersvigt, om din installation har brug for en tekniker eller ej, så
> skal de dukke op, hvis det er bestilt.
Tjae, jeg har endnu ikke hørt fra dem, så jeg ved ikke om det er noget vi
skal skændes om.
Men heldigvis så kan jeg jo bevise at jeg har modtaget modem og
skillefilter, pr pakkepost, og ikke som det var lovet, at en tekniker bragte
det.
Så nu får vi se.
(har dels den adresserede pakke, og dels postdanmarks internetkvittering for
at den er leveret af posten)

Hilsen

Poul

Fra : Poul Hegelund

Dato : 10-09-03 21:57

Vil lige tilføje at nu kører det virkeligt godt, så jeg har i hvert fald
ikke nogen grund til at fortrydet skiftet fra TDC BB (som også kørte godt,
undtagen april 2002).

Jeg har brugt get2net som sekundær internetudbyder i en del år (siden de
startede), så jeg er rimelig tryg ved deres produkter.
Det var faktisk kun på grund af den lange udsættelse, efter at være lovet
installation i begyndelsen af juli, og de negative kommentarer her i
gruppen, at jeg begyndte at blive nervøs.

Hilsen

Poul