Billede søges...
Fra : twinie

Dato : 09-09-03 00:48

Jeg kan se, at mange snakker gamle billeder i øjeblikket.

Jeg har et meget højt ønske om at finde et foto af min 3 x tipoldefar Carl
Ludvig (havde intet efternavn). Han levede fra 1818-1908, så muligheden, for
at han er fotograferet, er tilstede.

Er der nogen, der måske kan hjælpe mig ? Jeg ved det er som en nål i en
høstak, men man har jo altid lov at håbe!

Steder hvor han har resideret:

1817: Født på fødselsstiftelsen i København
1834-1850: Braaby, Ringsted, Sorø - Arbejde som postbud ved Giesselfelt
1850: Gift med Ane Sophie Jensdatter i Braaby
1851: Fik datter Ane Kathrine Ludvigsen i Braaby
1853: Fik søn Jens Rasmus Ludvigsen i Braaby
1857: Fik søn Niels Christian Ludvigsen i Braaby
1860: Fik datter Stine Marie Ludvigsen i Braaby
1860: Lever af sin jordlod i Braaby
1879: Hans kone dør i Øster Ulslev, Musse, Maribo
1882: Hans søn Niels Christian emigrerer fra Gedesby, Maribo til USA
1908: Carl Ludvig dør i Birkemose, Gedesby, Maribo

Alle hans børn, pånær Niels Christian er døde i Gedesby, startende fra 1895
og frem.

Et billede af Ane Sophie Jensdattereller af hans børn, er også veltragtede
på denne IP

mvh Jette.

Fra : Bodil Madsen

Dato : 09-09-03 08:05

Har du prøvet at kontakte det lokalhistorisk arkiv i Gedser? adressen var i
2001:
Skelby-Gedesby-Gedser Lokalhistoriske Arkiv
Skolegade 2
4874 Gedser

eller lokalhistoriske arkiver andre steder, hvor familien har boet.
mvh
Bodil Madsen

Fra : Rita Jensen

Dato : 10-09-03 09:15

Hej Jette

Jeg ser, at han har været postbud ved Gisselfelt. Jeg ved ikke om det hørte
ind under Det kgl.priviligerede Postvæsen, men der er udgivet en bog (kan
ikke huske titlen), hvor alle postbude er omtalt. Jeg fandt min oldefars
karriereforløb i den.

Hilsen
Rita

Fra : Jette Jørgensen

Dato : 12-09-03 23:42

Tak for de gode råd.

Jeg vil prøve lokalarkivet i Gedser, her er der nok størst mulighed for at
finde noget om ham. Jeg har søgt på bibliotek.dk for at finde den nævnte
udgivelse, men det skal nok være en dag, jeg har bedre tid...der er skrevet
ufatteligt meget litteratur om postetaten.

med venlig hilsen

Jette.