|
| Aldrig Lexmark igen Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 08-09-03 20:52 |
|
Jeg har lige måttet slippe 275 kr. for en sort blækpatron til min Lexmark
1000. Siden har jeg ærgret mig over ikke at have købt en ny blækprinter på
tilbud med 2 medfølgende blækpatroner til kun lidt mere end jeg gav bare for
patronen.
Men lad nu det ligge, tænkte jeg, og forsøgte at installere patronen. Det
viser sig så, at efter at jeg har opgraderet mit system til XP, er det ikke
så ligetil. Faktisk kan det ikke lade sig gøre på nogen fornuftig måde.
Efter opgraderingen til XP har jeg hentet xp-driveren til Lexmark 1000 på
Lexmark.com. De har bare lige den hage, at den ikke understøtter udskiftning
af blækpatron?! Patronholderen sidder inde i et hjørne hvor jeg ikke kan
komme til den, og funktionen, som kører det frem, mangler i de nye drivere.
Så ringer jeg til supportafdelingen. Svar: "Vi yder ikke telefonisk support
på den model" Fik oplyst en e-mailadresse, som jeg skrev til med venlig
anmodning om hjælp. Svaret følger nedenfor:
"Tak for din mail hvori du skriver at du har besvær med at skifte patroner
efter
at du har opgraderet til xp og downloaded driveren til xp.
Jeg tror desværre, at det forholder sig sådan, at den funktion som du
efterlyser
desværre ikke ligger på driveren du har downloaded.
Driverne på nettet indeholder ikke alle de funktioner som der ligger på
driver
cd rommerne.
Med venlig hilsen
Lexmark Tekniske Support
Teknisk Support Dublin"
Så spurgte jeg: Vil det virkelig sige, at man ikke kan udskifte
blækpatronerne på Lexmark 1000 i xp?
Og fik ikke noget svar...
Jeg tror ikke jeg køber Lexmark igen...
Mikkel
| |
Ukendt (09-09-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-09-03 11:24 |
|
"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> wrote in message
news:bjimm6$j8om6$1@ID-185377.news.uni-berlin.de...
> Jeg har lige måttet slippe 275 kr. for en sort blækpatron til min Lexmark
> 1000.
Så vær glad for at du ikke købte en HP - deres blækpatoner er ofte endnu
dyrere.
(klip)
> Så spurgte jeg: Vil det virkelig sige, at man ikke kan udskifte
> blækpatronerne på Lexmark 1000 i xp?
De der supportfolk er ofte helt unge, der får en ret beskeden løn og i
øvrigt slet ikke arbejder for ens producent, men et eller andet
supportfirma. Derfor er deres motivation lav og deres arbejdsform alene
reaktiv.
Send en ny mail, og spørg lidt anderledes. I stedet for at spørge på en
måde, der vil irritere dem, så skriv og spørg _hvordan_ man gør? De kan jo
ikke svare, at det kan man bare ikke, for så har du en god historie som
Computerworld eller (gys, sidste udvej) Ekstra Bladet sikkert gerne vil tage
op med Lexmark, og det tror jeg ikke Lexmark har lyst til.
Mvh, Ulrik
| |
Mikkel Moldrup-Lakje~ (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 10-09-03 23:02 |
|
"uL®!K" <vondahe AT usa DOT com> skrev i en meddelelse
news:3f5daa50$0$59$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
>
> Så vær glad for at du ikke købte en HP - deres blækpatoner er ofte endnu
> dyrere.
Det var bl.a. derfor jeg ikke købte en HP. Mit behov for at printe derhjemme
er ikke så stort.
> De der supportfolk er ofte helt unge, der får en ret beskeden løn og i
> øvrigt slet ikke arbejder for ens producent, men et eller andet
> supportfirma. Derfor er deres motivation lav og deres arbejdsform alene
> reaktiv.
Ja, det har du sikkert ret i. Svaret kom på dansk, men fra Dublin?
> Send en ny mail, og spørg lidt anderledes. I stedet for at spørge på en
> måde, der vil irritere dem, så skriv og spørg _hvordan_ man gør? De kan jo
> ikke svare, at det kan man bare ikke, for så har du en god historie som
> Computerworld eller (gys, sidste udvej) Ekstra Bladet sikkert gerne vil
tage
> op med Lexmark, og det tror jeg ikke Lexmark har lyst til.
Jeg har nu fået sat patronen i ved at holde holderen fast med den ene hånd
(ih hvor den hylede og hvæsede) mens jeg satte patronen i med den anden...
| |
Ukendt (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-09-03 06:23 |
|
Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
>
> Ja, det har du sikkert ret i. Svaret kom på dansk, men fra Dublin?
De fleste store computerfirmaer har deres supportcenter placeret dér.
Jeg var engang til jobsamtale om sådan et supportjob (i Dublin) for
Compaq, men i løbet af den samtale gik det op for mig at det ville blive
"kæft, trit, og retning" når man kom derover.
De spurgte bl.a. til om jeg havde været i militæret, og det lå i luften
at hvis man var militærnægter, så havde de ikke brug for dig.
| |
Mikkel Moldrup-Lakje~ (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 11-09-03 09:25 |
|
"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx·net> skrev i en meddelelse
news:3f60064f$0$48911$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> De fleste store computerfirmaer har deres supportcenter placeret dér.
Hvorfor mon? Har de købt sig ind hos samme supportfirma?
> Jeg var engang til jobsamtale om sådan et supportjob (i Dublin) for
> Compaq, men i løbet af den samtale gik det op for mig at det ville blive
> "kæft, trit, og retning" når man kom derover.
> De spurgte bl.a. til om jeg havde været i militæret, og det lå i luften
> at hvis man var militærnægter, så havde de ikke brug for dig.
Det må jeg nok sige! Hvis ikke det giver sig udslag i effektivitet (god
service), er den hårde disciplin da meningsløs.
| |
Mikkel Moldrup-Lakje~ (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 10-09-03 23:03 |
|
"uL®!K" <vondahe AT usa DOT com> skrev i en meddelelse
news:3f5daa50$0$59$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
>
> Så vær glad for at du ikke købte en HP - deres blækpatoner er ofte endnu
> dyrere.
Det var bl.a. derfor jeg ikke købte en HP. Mit behov for at printe derhjemme
er ikke så stort.
> De der supportfolk er ofte helt unge, der får en ret beskeden løn og i
> øvrigt slet ikke arbejder for ens producent, men et eller andet
> supportfirma. Derfor er deres motivation lav og deres arbejdsform alene
> reaktiv.
Ja, det har du sikkert ret i. Svaret kom på dansk, men fra Dublin?
> Send en ny mail, og spørg lidt anderledes. I stedet for at spørge på en
> måde, der vil irritere dem, så skriv og spørg _hvordan_ man gør? De kan jo
> ikke svare, at det kan man bare ikke, for så har du en god historie som
> Computerworld eller (gys, sidste udvej) Ekstra Bladet sikkert gerne vil
tage
> op med Lexmark, og det tror jeg ikke Lexmark har lyst til.
Jeg har nu fået sat patronen i ved at holde holderen fast med den ene hånd
(ih hvor den hylede og hvæsede) mens jeg satte patronen i med den anden. Og
når denne patron er død kan det hænde jeg køber en ny printer i stedet for
en ny patron...
| |
Linde (09-09-2003)
| Kommentar Fra : Linde |
Dato : 09-09-03 15:54 |
|
"Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
news:bjimm6$j8om6$1@ID-185377.news.uni-berlin.de...
>>
> Så spurgte jeg: Vil det virkelig sige, at man ikke kan udskifte
> blækpatronerne på Lexmark 1000 i xp?
>
Du kan bare tage fat i slæden og trække den ud, men tag strømmen først.
Bagefter puffer du den bare derindad igen, så nulstiller den når den får
strøm.
>
> Jeg tror ikke jeg køber Lexmark igen...
>
Nåh, du mener Xkramel...
Mvh
Linde
| |
Mikkel Moldrup-Lakje~ (10-09-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 10-09-03 23:04 |
|
"Linde" <katnap@forumfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:bjkpj1$1q74$1@news.cybercity.dk...
>
> Du kan bare tage fat i slæden og trække den ud, men tag strømmen først.
> Bagefter puffer du den bare derindad igen, så nulstiller den når den får
> strøm.
Jeg kunne ikke få den ud uden strøm, men fik den holdt fast med magt med
venstrehånd mens jeg udskiftede patronen med den højre, mens printeren
hylede.
> > Jeg tror ikke jeg køber Lexmark igen...
> >
>
> Nåh, du mener Xkramel...
Ja, det er da vist noget skrammel.
| |
Steven Nybo Andersen (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Steven Nybo Andersen |
Dato : 11-09-03 02:36 |
|
"Linde" <katnap@forumfjern.dk> skrev i en meddelelse
news:bjkpj1$1q74$1@news.cybercity.dk...
>
> "Mikkel Moldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> news:bjimm6$j8om6$1@ID-185377.news.uni-berlin.de...
> >>
> > Så spurgte jeg: Vil det virkelig sige, at man ikke kan udskifte
> > blækpatronerne på Lexmark 1000 i xp?
> >
>
> Du kan bare tage fat i slæden og trække den ud, men tag strømmen først.
> Bagefter puffer du den bare derindad igen, så nulstiller den når den får
> strøm.
Eller hiver sovsen fra den mens slæden er ude. Så sætter du de nye
blækpatroner i og
giver den sovsen tilbage. Så kører slæden pænt på plads og printeren
resetter og er klar.
Er der ikke nogle af de medfølgende microsoft-drivere der passede til din
printer. Nogle gange har disse
en indstilling i egenskaber for den pågældende printer hvor du får lov at
rense og udskifte patroner?
Steven
--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.
Så jo - jeg ved hvad jeg snakker om.
| |
Kim Michael Larsen (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Kim Michael Larsen |
Dato : 11-09-03 02:13 |
|
> Patronholderen sidder inde i et hjørne hvor jeg ikke kan komme til den, og
funktionen, som kører det frem, mangler i de nye drivere.
Undskyld hvis jeg ikke lige forstår hvad du mener, jeg har godt nok en HP
hvor man bare løfter låget og så kommer patronholderen frem, er det ikke det
samme på en lexmark.
mvh Kim.
| |
Mikkel Moldrup-Lakje~ (11-09-2003)
| Kommentar Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~ |
Dato : 11-09-03 09:22 |
|
"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3f5fcbd8$0$97239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Undskyld hvis jeg ikke lige forstår hvad du mener, jeg har godt nok en HP
> hvor man bare løfter låget og så kommer patronholderen frem, er det ikke
det
> samme på en lexmark.
Nej, patronholderen bliver inde i et godt afskærmet hjørne
| |
|
|