Procmail
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-09-03 16:24

Hvordan kan jeg med procmail lave sortering således at mail til
blablabla@minemail.dk automatisk ligges i en folder blablabla.

Problemet kommer fra en emailkonto og forwardes til min, men TO headeren
ændres ikke. Er der mulighed for at lave sortering på såkaldt BCC mails
og hvordan?

/mikkel

Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-09-03 18:36

Mikkel Bundgaard wrote:
> [...]
>
> Problemet kommer fra en emailkonto og forwardes til min, men TO
> headeren ændres ikke. Er der mulighed for at lave sortering på

Hej Mikkel,

Det må vel være noget i retning af:
:0:
* ^BCC:.*blabla@minemai.dk
blablabla

Jonas Jalling

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-09-03 23:49

"Jonas Jalling" <jonas@jalling.dk.invalid> writes:

> Hej Mikkel,
>
> Det må vel være noget i retning af:
> :0:
> * ^BCC:.*blabla@minemai.dk
> blablabla

Bcc: inkluderes normalt ikke i headeren (i så fald opfører
postprogrammet sig ikke pænt), så ovenstående kan ikke bruges. Du kan
muligvis filtrere på Received:, men jeg er i tvivl om, hvorvidt man
kan stole på dens udseende på forskellige MDA'er.

/Rasmus

Life is that property, which a being will lose as a result of falling
out of a cold and mysterious cave 30 miles above ground level.
- HitchHikers Guide to the Galaxy, Douglas Adams

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-09-03 23:48

Mikkel Bundgaard skrev i dk.edb.system.unix d. Monday 08 September 2003
17:23 :

> [...]
>
> Problemet kommer fra en emailkonto og forwardes til min, men TO headeren
> ændres ikke. Er der mulighed for at lave sortering på såkaldt BCC mails

Hvad bruger du af SMTP server?
Postfil laver en (frit fra huskeren)

det tager den fra SMTP snarken, så det er det som der leveres til, uanset
hvad afsender SMTP forsøger at få et mail program til at tro.
Den kan du sotere på i din .procmailrc

(igen frit fra huskeren)

:0
! din.mail @ dit.domæne

Det kan godt være at du skal bruge X-Original-To isætdet, det må du lige
chekke i headeren på en af mailene.

Ivar Madsen