Hvordan får man sin router på TELE2
Fra : jan larsen

Dato : 08-09-03 16:24

Hej.
Hvordan får man sin router på TELE2ADSL det er en linksys det vil ikke
rigtig lykkes at komme på, jeg har indtastet bruger ID, skal man skifte
undernet mask adressen for den ser ikke ud til at passe, jeg syntes ikke jeg
kan scrolle den frem som skal bruges, jeg kan se undernet masken når jeg
kører med Speedstreem modemet alene.

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Cubus

Dato : 08-09-03 17:40

"jan larsen" <jala@post2.tele.dk> skrev

> [...]
> kan scrolle den frem som skal bruges, jeg kan se undernet masken når jeg

Du skal ikke anvende noget bruger ID. Under setup skal WAN connection
type indstilles til Obtain an IP automatically (DHCP).

Det er muligt at du enten skal vente en times tid uden noget tilkoblet til
modemmet før du tilkobler routeren, eller skal frigive den tildelte IP PC'en
har fået.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : jan larsen

Dato : 08-09-03 19:05

> [...]
>
> Det er muligt at du enten skal vente en times tid uden noget tilkoblet til
> modemmet før du tilkobler routeren, eller skal frigive den tildelte IP

Tak for det så kom jeg på gennem routeren, min server kom også på men jeg
har et problem på serveren ligger der 3 domæner det ene domæne som ligger i
web roden kan den godt vise men det andet som er aktivt finder den
ikke................... jeg har været inde hos gratisdns og lave IP adressen
om til den faste jeg har fået af TELE2

Jan.

Fra : Cubus

Dato : 08-09-03 19:16

"jan larsen" <admin@bedst-web.dk> skrev

> [...]
> web roden kan den godt vise men det andet som er aktivt finder den
> ikke................... jeg har været inde hos gratisdns og lave IP adressen

Der går nogen tid inden det slår igennem på diverse DNS-servere.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : jan larsen

Dato : 08-09-03 19:27

> Der går nogen tid inden det slår igennem på diverse DNS-servere.

Ja det ved jeg................ det kunne være jeg skulle slå koldt vand i
blodet og håbe på den virker lidt senere.
Jan

Fra : jan larsen

Dato : 08-09-03 20:55

"> jeg
> ligger i
> adressen

Det er underligt www.bedst-web.dk kan jeg ikke selv se men andre kan
åbenbart godt se dette domæne, hvad kan årsagen være til at jeg ikke selv
kan se det.

Jan.

Fra : Cubus

Dato : 08-09-03 21:09

"jan larsen" <admin@bedst-web.dk> skrev

> Det er underligt www.bedst-web.dk kan jeg ikke selv se men andre kan
> åbenbart godt se dette domæne, hvad kan årsagen være til at jeg ikke selv
> kan se det.

Det er vel at ændringen ikke har slået igennem på Tele2's DNS-server endnu.
Der peger domænet på 80.196.159.161. Jeg kunne heller ikke se den
gennem Tele2's DNS men kunne godt på denne måde:

http://www.kniff.de/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.cgi

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk

Fra : Claus O

Dato : 08-09-03 21:09

"jan larsen" <admin@bedst-web.dk> wrote

> Det er underligt www.bedst-web.dk kan jeg ikke selv se men andre kan
> åbenbart godt se dette domæne, hvad kan årsagen være til at jeg ikke selv
> kan se det.

Du skal sikkert åbne fra lan til wan som normalt er lukket i routeren.
(kan normalt vist ikke anbefales aht. sikkerhed).

Fra : jan larsen

Dato : 08-09-03 21:25

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse

> "jan larsen" <admin@bedst-web.dk> wrote

> Du skal sikkert åbne fra lan til wan som normalt er lukket i routeren.
> (kan normalt vist ikke anbefales aht. sikkerhed).

Her er jeg ikke med, hvor gør man det i routeren.

som cobus forslog så kunne jge også se den................. vil du mene at
det stadig kan være TELE2 dns der ikke er blevet opdateret endnu.

Fra : Jan Larsen

Dato : 09-09-03 14:16

> [...]
>
> som cobus forslog så kunne jge også se den................. vil du mene at
> det stadig kan være TELE2 dns der ikke er blevet opdateret endnu.

Her til morgen var det sidste domæne endelig online.

Jan

Fra : Thomas

Dato : 11-09-03 17:17

Ja - på din maskine.

Det afhænger som nævnt tidligere i tråden af hvilken DNS du bruger.
Webspeed skulle vidst være udpræget langsomt til at skifte.

Men ellers er det lidt med held og uheld.

I løbet af 24 timer (normalt - det er faktisk en tid man kan - og bør -
indstille et stykke tid INDEN man ændre i sin DNS opsætning - så får man
slet ikke de problemer - eller i hvert fald i et langt kortere tidsrum).