Brug af tasten AltGr i Mandrake 9.1
Fra : Kurt Sejr Jensen

Dato : 08-09-03 15:56

Hej!

Efter et harddiskcrash har jeg atter installeret Mandrake 9.1, det gik som
sædvanlig let, men der er lige et irriterende lille problem.

Det er ikke lykkedes mig at få de specielle tegn frem, dem hvor man bruger
AltGr-tasten, mest irriterende er @ , den kopierer jeg fra tegnoversigten.

Jeg har rodet rundt i XF86Config og XF86Config-4, uden held, her er keyboard
afsnittene i de 2 filer:

XF86Config

Section "Keyboard"
Protocol "Standard"
XkbModel "pc101"
XkbLayout "dk"
XkbGeometry "pc"
XkbCompat "default"
LeftAlt Meta
AutoRepeat 500 5
RightAlt Meta
XkbKeycodes "xfree86"
ScrollLock Compose
XkbSymbols "us(pc101)"
XkbTypes "default"
RightCtl Control
XkbOptions ""
EndSection

XF86Config-4

Section "InputDevice"
Identifier "Keyboard1"
Driver "Keyboard"
Option "XkbModel" "pc101"
Option "XkbLayout" "dk"
Option "XkbCompat" "default"
Option "XkbOptions" ""
EndSection

Gode forslag modtages med tak.

Hilsen

Kurt Sejr Jensen

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 08-09-03 17:40

On Mon, 08 Sep 2003 16:56:28 +0200
Kurt Sejr Jensen <sejr@fjern.post.tele.dk> wrote:

> Hej!
>
> Efter et harddiskcrash har jeg atter installeret Mandrake 9.1, det gik som
> sædvanlig let, men der er lige et irriterende lille problem.
>
> Det er ikke lykkedes mig at få de specielle tegn frem, dem hvor man bruger
> AltGr-tasten, mest irriterende er @ , den kopierer jeg fra tegnoversigten.
>
> Jeg har rodet rundt i XF86Config og XF86Config-4, uden held, her er keyboard
> [...]

Jeg er ikke 100% sikker men pc101 er så hvidt jeg husker
amerikansk tastatur prøve med pc102, eller 105 hvis
du har windowstaster.

Poul-Erik Andreasen

Fra : Kurt Sejr Jensen

Dato : 09-09-03 07:11

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Jeg er ikke 100% sikker men pc101 er så hvidt jeg husker
> amerikansk tastatur prøve med pc102, eller 105 hvis
> du har windowstaster.
>
> Poul-Erik Andreasen

Så enkelt er det , 105 hjalp starks, takker!

Hilsener

Kurt Sejr Jensen