4 skærme eller mere på en pc
Fra : Henrik

Dato : 08-09-03 15:59

Hej

I Win2k og WinXP er det muligt at sætte 2 grafikkort i en pc og derved få 2
skærme sat til, men hvad gør man hvis man vil sætte 4 eller flere skærme til
?

Er der en softwareløsning der kan løse det (Virtual Desktop tam-tam kan vel
kun lave desktops på 1 skærm) ?

Jeg har fundet et grafikkort ved navn Appian som har 2 eller 4 udgange
(http://www.windows-help.net/features/dualmonitors.html), men jeg kan ikke
lige finde en pris på det i DK. Findes der andre grafikkort der kan det
samme og kan Windows håndterer det ?

Mvh
Henrik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 08-09-03 17:28

"Henrik" <sahl@REMOVEsnapsTHIS.dk> crashed Echelon writing

> I Win2k og WinXP er det muligt at sætte 2 grafikkort i en pc og derved
> få 2 skærme sat til, men hvad gør man hvis man vil sætte 4 eller flere
> skærme til ?

Nej, lige siden Win98 har man kunne sætte lige så mange gfx kort til som
der er IRQ og slots til.

> Er der en softwareløsning der kan løse det (Virtual Desktop tam-tam
> kan vel kun lave desktops på 1 skærm) ?

Der er den softwareløsning du nævner, men intet software vil nogen sinde
kunne lade dig tilslutte en ekstra fysisk skærm uden der er et grafikkort
dertil.

> [...]
> ikke lige finde en pris på det i DK. Findes der andre grafikkort der
> kan det samme og kan Windows håndterer det ?

Matrox Parhelia kan tripleview (op til 3 skærme) og ja windows kan håndtere
det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-09-03 05:04

> Matrox Parhelia kan tripleview (op til 3 skærme) og ja windows kan håndtere
> det.

Men windows kan max arbejde med ni skærme...

Claus

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-09-03 21:10

Henrik wrote:

> I Win2k og WinXP er det muligt at sætte 2 grafikkort i en pc og
> derved få 2 skærme sat til, men hvad gør man hvis man vil sætte 4
> eller flere skærme til ?

Jeg aner det ikke, men _må_ da bare høre hvad setup'et skal bruges til?

Venlig hilsen
Anders

Fra : Henrik

Dato : 09-09-03 07:24

"Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> wrote in message

> Jeg aner det ikke, men _må_ da bare høre hvad setup'et skal bruges til?

Det er et overvågningssetup, som skal vise et forretningsområde på hver sin
skærm.

Mvh
Henrik

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 10-09-03 01:36

"Henrik" <sahl@REMOVEsnapsTHIS.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Faber Nielsen" <[f-a-b]@io.dk> wrote in message

> Det er et overvågningssetup, som skal vise et forretningsområde på hver
sin
> skærm.

Vælg en stor skærm, der kan køre høj opløsning, alle kameraerne behøver vel
ikke at køre full-screen.

Eftersom overvågningskameraer sjældent har en opløsning på 800x600 eller
større kan du have 4 billeder på 1600x1200.

Rune

Fra : Henrik

Dato : 10-09-03 09:22

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Eftersom overvågningskameraer sjældent har en opløsning på 800x600 eller
> større kan du have 4 billeder på 1600x1200.

Det var ikke lige den slags overvågning, men overvågning af appl./servere

Men jeg fandt en løsning http://www.hiddensoft.com/AutoIt/ det program laver
en "alt+tab" automatisk.

Mvh
Henrik

Fra : Henrik

Dato : 09-09-03 07:27

"Henrik" <sahl@REMOVEsnapsTHIS.dk> wrote in message
> [...]
> lige finde en pris på det i DK. Findes der andre grafikkort der kan det

Forresten kunne en løsning også være en slags screensaver, der tog et
øjebliksbillede af hver appl. og viste den i x-antal sek. så kunne jeg nøjes
med 1 skærm.

Nogen der kender til sådan et program ?

Mvh
Henrik