Første Gås
Fra : Søren Klinggaard

Dato : 08-09-03 15:06

I går var jeg så heldig at nedlægge min første gås.

Billed kan ses på.

http://home.worldonline.dk/klinggaa/jagt.html

Hilsen

Søren

Fra : Smirge

Dato : 09-09-03 10:51

On Mon, 8 Sep 2003 16:05:45 +0200, "Søren Klinggaard"
<klinggaa@worldonline.dk> wrote:

>I går var jeg så heldig at nedlægge min første gås.
>
>Billed kan ses på.
>
>http://home.worldonline.dk/klinggaa/jagt.html
>

>Hilsen
>
>Søren

Tillykke - jeg kan stadig huske min første gås - og det er 10 år
siden...

Martin_P

Fra : john

Dato : 09-09-03 16:10

STORT tillykke, at være på gåsejagt kan være lige så spændende som
bukkejagt... husker stadig min første gås.
mvh
jr

Fra : Tikka

Dato : 13-09-03 21:48

Ja så tillykke

Jeg Vil også skyde en gås........
Har aldrig prøvet det, men det giver
garanteret et ordentlig DUNK i jorden når den rammer

Mvh. Tikka

Fra : Jon Inge Bragstad

Dato : 14-09-03 10:01

On Sat, 13 Sep 2003 22:48:12 +0200, "Tikka" <Tikka@REMOVEadslhome.dk>
wrote:

>Ja så tillykke
>
>Jeg Vil også skyde en gås........
>Har aldrig prøvet det, men det giver
>garanteret et ordentlig DUNK i jorden når den rammer

Hadde en morsom opplevelse høsten for to år siden. Jeg snek langs en
kanal utover en åker der det satt et par hundre kortnebbgås. Midt
etter åkeren går en høyspentledning. Jeg hadde med både rifle og hagle
(Norge er såpass kupert at det er forsvarlig med rifle om en bruker
hodet...) og kom meg inn på ca 80 meter. Jeg fant godt anlegg, og
skjøt en gås som satt i utkanten av flokken.

Resten av flokken tok av, fløy en liten halvsirkel og måtte skjære
unna høyspentledningen som kom i deres vei (de er rimelig avhengige av
å ta av opp mot vinden) og en gås oppdaget denne for sent. Gåsa gikk
rett i ledningen, tumla rundt, fikk retta opp maskineriet og berga
understellet med et nødskrik - gåsa fløy så lavt på det laveste at den
brukte beina til å sparke unna med! Men dessverre for gåsa hadde den
kommet litt for nært undertegnede, og jeg fikk den på ca 15 meter
skrått forfra, og det ble et enkelt skudd med hagla...

Naturlig seleksjon...