Pop up stopper
Fra : Anders pedersen

Dato : 08-09-03 15:21

Til dem der ikke ved det indeholder crazy browser en popupstopper.
Så er man fri for google toolbar når man har bowser med med det hele
Den har os indbygget søge funktion til forskelige søge tjenester.
Den er gratis og der kan hentes dansk sprog pak til os.
link http://www.crazybrowser.com
Bruger den selv
Den skulle være verdens bedste

Anders

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 08-09-03 16:26

Anders pedersen skrev:

>Den skulle være verdens bedste

Men så kom Opera.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Claus U

Dato : 08-09-03 19:06

Kaj Svenningsen skrev:

> Men så kom Opera.

Hende på TV? - Jeg synes nu Mozilla gynger lidt bedre. Gad vide hvordan
en Jerry Springer Browser kunne se ud?

--
Claus U www.cykeltyven.dk

Usenet - my favorite waste of time
Got Mozilla? <http://www.mozilla.org>

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-09-03 18:47

Claus U <juli2003@dumbass.dk> posting:

>Hende på TV?

Nej. Oprah.

>- Jeg synes nu Mozilla gynger lidt bedre.

Og jeg synes slet ikke Mozilla gynger. Den er så tung, at snoren
knækker.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-09-03 21:10

Christian Bohr-Halling skrev:

> Og jeg synes slet ikke Mozilla gynger. Den er så tung, at snoren
> knækker.

Det billede kan jeg ikke genkende. I min opsætning er Opera og
Mozilla ca. lige lang tid om at starte - for begge browseres
vedkommende er det længere tid end IE der har "snydt" ved at have
noget programkode startet med Windows. Efter opstarten er der ikke
mærkbar forskel.

Men i øvrigt kan man jo også få Mozilla Light - den hedder bare
Firebird.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-09-03 08:44

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-09-03 09:36

Christian Bohr-Halling skrev:

> Sidst jeg undersøgte: Opera ca. 5 MB installeret på HD.

Jeg tjekkede lige her. 16,3 MB total. Heraf er 11,5 brugt til
backup - så de kan nok spares væk, men det er programmet selv
der har lagt dem ind. Jeg har formentlig lagt non-java-versionen
ind, fordi Opera kan benytte java fra andre installationer.

Der er ganske stor forskel på Opera med og uden java -
Downloadstørrelse uden java: 3,2 MB
- med java: 12,6

> Mozilla 20.

Til sammenligning:

Mozilla
   => i \programmer\mozilla.org\ - 16,73 MB
   => i profiler - 5,8 MB (heraf 2,7 til cache)

Der er lagt en hel del ekstramoduler ind til Mozilla - jeg har
ikke tjekket hvor meget de fylder.

> Afprøvet Mozilla på en 100 Mhz/ca. 24 MB RAM.
> Opera kunne bruges. Mozilla kunne ikke, da den var alt for
> tung.

Opera er så vidt jeg ved den mindst krævende moderne webbrowser
- så hvis man bruger en ældre maskine kan jeg godt forstå man
vil holde sig til Opera. Men Mozilla kører glimrende på lidt
nyere maskiner. Jeg benytter den hhv. på en PII/350Mhz med 256
MB RAM og en PIII/550Mhz ligeledes med 256 MB RAM. Det er ikke
små maskiner - men bestemt heller ikke store efter dagens
standard.

Opera anbefaler minimum 16 MB RAM og 12 MB harddiskplads for at
køre version 7 uden java. Hvis java skal med stiger kravene
noget:

,----
| Please note that Java requires at least a Pentium 166MHz
| processor, 32 MB of RAM and 65 MB free hard drive space to run.
`----

Mozilla - der kun fås med java - anbefaler minimum 64 MB RAM, 26
MB harddiskplads og 266 Mhz Pentium eller bedre.

Kilder:
<http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=386>
<http://www.mozilla.org/releases/mozilla1.4/installation.html#win_requirements>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-09-03 14:22

Fra : Henrik Christensen

Dato : 11-09-03 05:55

Brug Pop-stopper Pro

Fra www.panicware.com
den ligger en lille menu linie i Browseren og FYLDER ingen ting

den er nem at håndtere

Mvh Henrik

Sindet er som en Faldskærm
Enten er det åbent eller Lukket

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 09:39

Henrik Christensen skrev:

> Brug Pop-stopper Pro

Når du svarer på indlæg er det bedst at placere dit svar som en
opfølgning til det indlæg du kommenterer. Den deltråd du har
placeret dit svar i handler ikke længere om pop op-stoppere, men om
forskelle på Opera og Mozilla.

Ved at placere svaret der hvor det hører hjemme, får du endvidere
mulighed for at citere lidt tekst så man kan se hvad du
kommenterer. Se evt. linket i min signatur for et eksempel på
hvordan man citerer på usenet.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Christensen

Dato : 11-09-03 17:36

så er der lige dem DER skal markere sig

med at fortælle alle de andre som bruger dette forum som hjælp

Hvordan de skal opføre sig og Næsten Hvad det er man skal skrive

Mvh Henrik

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-09-03 18:02

"Henrik Christensen" <Fam.christensen@email.dk> posting:

>så er der lige dem DER skal markere sig

Suk, suk, suk.

Hvad mener du? Jeg forstår ikke, hvad du mener. Der er ingen citater
i dit indlæg, så hvad du forholder dig til, kan jeg ikke se.
Forholder du dig til noget helt andet, end debatten aktuelt drejer
sig om?

http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/derErAltidEn.gif

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-09-03 21:54

Henrik Christensen skrev:

> så er der lige dem DER skal markere sig
>
> med at fortælle alle de andre som bruger dette forum som hjælp
>
> Hvordan de skal opføre sig og Næsten Hvad det er man skal skrive

1) Jeg havde sådan set skrevet flere indlæg i tråden før det der
tilsyneladende har ophidset dig.

2) Jeg gav dig et råd - ikke en ordre. Ideen var at både du, mig
selv og andre brugere af gruppen kunne få gavn af det.

3) Jeg blander mig ikke på ingen måde i hvad du skriver.

Prøv at forholde dig til den kritik du får i stedet for blot at
brokke dig over at blive kritiseret.

FUT: dk.admin.netikette

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-09-03 18:49

Anders pedersen <4894apede@elev.daks.dk> posting:

> link http://www.crazybrowser.com

>Den skulle være verdens bedste

Næppe. Den anvender IE, altså er det ikke en browser, men mere en
skal til IE.