[MSSQL] Automatisk rollback ved error
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-09-03 13:54

Jeg har netop færdiggjort et langt (ca. 300 linjer inkl.
kommentarer) opdateringsscript til en database. Opdateringen
flytter rundt på en masse registre i en registertabel - og mange af
kommandoerne forudsætter at de foregående kommandoer er eksekveret
korrekt.

Det kan jeg selvfølgelig sikre mig ved at indsætte et tjek på
@@ERROR mellem alle kommandoer i batchet - men er der ikke en
lettere måde? Det virker lidt bøvlet at man skal have det samme
tjek mange gange, men hvis jeg nøjes med at tjekke til sidst er det
jo kun returkoden for den sidste sql-kommando der afsløres.

Jeg vil gerne kunne køre alle opdateringerne som en batch - dels
for at sikre den rigtige rækkefølge og at alle opdateringer kommer
med, og dels for at kunne lave en næsten øjeblikkelig overgang fra
den gamle til den nye registerinddeling. Registertabellen benyttes
på et website som jeg helst ikke vil tage ned i længere tid - og
den er samtidig linket til flere andre tabeller, så jeg kan ikke
bare erstatte den med en ny.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT