Min computer lukker ned
Fra : I8NY

Dato : 08-09-03 02:10

Hej!

Jeg har på fornemmelsen,jeg er lidt på vildspor her
i denne gruppe,men jeg vidste ikke hvor jeg ellers
skulle henvende mig.
Here it goes:
Af og til genstarter min computer af sig selv.
Det er ikke så slemt nu,men jeg har været ude af stand til at bruge den i
en uge.
Når den lukker giver den som begrundelse at:
"systemet lukker ned fordi tjenesten Remote Procedure
Call sluttede uventet"
Er der nogen der ved hvad det betyder og kan jeg gøre noget ved det?
På forhånd tak for hjælpen.:)
Sorry if I'm Off Topic.

Mvh I8NY

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-09-03 08:02

"I8NY" <tul@nospamtdcadsl.dk> writes:

> [...]
> Call sluttede uventet"
> Er der nogen der ved hvad det betyder og kan jeg gøre noget ved det?

Hvis jeg ikke tager helt fejl, er det en fejlmeddelelse fra MS Windows
- som er noget af det fjernesteOS fra unix, du overhovedet kan snakke
om - prøv en i en Windows-gruppe.

(men jeg har en ide om at det måske er Blaster)

/Rasmus

When is it time to reinstall an operation system?
- When booted, the computer prints "Starting Windows..."

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-09-03 08:19

moffespam@amagerkollegiet.dk (Rasmus Bøg Hansen) writes:

> Hvis jeg ikke tager helt fejl, er det en fejlmeddelelse fra MS Windows
> - som er noget af det fjernesteOS fra unix, du overhovedet kan snakke
> om - prøv en i en Windows-gruppe.

VMS? OS/390? MacOS (præ-X)? AIX?

Windows bygger i høj grad på Dos, der var CP/M udvidet med visse ideer
der klart bygger på Microsofts erfaringer med Unix (XENIX). Det var
dog tydeligvis et enkeltbruger-system, mens mange ser
flerbruger-egenskaberne så centrale ved unix at et hvilket som helst
flerbrugersystem anses for at ligge tættere på unix end et hvilket som
helst enkeltbrugersystem.

--
Peter Makholm | First you fall in love with Antarctica, and then it
peter@makholm.net | breaks your heart

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-09-03 08:25

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> [...]
> flerbruger-egenskaberne så centrale ved unix at et hvilket som helst
> flerbrugersystem anses for at ligge tættere på unix end et hvilket som

Ja, det er ganske rigtigt; jeg mente dog mest blandt OS'er benyttet i
de almindelige danske hjem.

/Rasmus

If a trainstation is the place where trains stop, what is a workstation?

Fra : Dale Cooper

Dato : 08-09-03 08:21

On Mon, 8 Sep 2003 03:09:50 +0200, "I8NY" <tul@nospamtdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>en uge.
>Når den lukker giver den som begrundelse at:
>"systemet lukker ned fordi tjenesten Remote Procedure

Lyder meget som blaster ormen der huserede for et par uger siden.
Du kan læse hvordan du slipper af med den her:
http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp

Find selv mere i dk.edb.sikkerhed.virus og dk.edb.system.windows, som
er den rette gruppe for dit OS.

Fra : I8NY

Dato : 08-09-03 17:08

"Dale Cooper" <some@one.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.microsoft.com/danmark/security/blaster.asp
>
> Find selv mere i dk.edb.sikkerhed.virus og dk.edb.system.windows, som

1000 mange tak for hjælpen.:)

Mvh I8NY

Fra : Christian Joergensen

Dato : 08-09-03 07:03

On Mon, 08 Sep 2003 03:09:50 +0200, I8NY wrote:

> Når den lukker giver den som begrundelse at:
> "systemet lukker ned fordi tjenesten Remote Procedure
> Call sluttede uventet"

Hvor står det henne ("den"?)? Hvad står der i syslog (evt.
messages-loggen)?

--
Christian Jørgensen | Never test for a bug you don't know how to fix.
http://www.razor.dk |

Fra : Tonny

Dato : 08-09-03 07:33

Hvilket styresystem? umiddelbart lyder det som blaster ormen på en
windows maskine.

Tonny