Bærbar fra Dell???
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 07-04-01 23:24

Hvad har folk at oplevelser med en bærbar computer fra Dell?
Jeg har sammensat mig en Dell Inspiron 4000 ned lidt ekstra harddware,
og vil så høre om i har nogle gode/dårlige erfaringer med deres bærbare,
som jeg måske kunne bruge til noget.

--
Kenneth Olsen
E-mail: kenneth@olsen.dk

Fra : Jens

Dato : 08-04-01 03:14

Hej

Jeg har en dell insoiron 7000, den er nu et par år gammel, så den halter
måske lidt bagefter hvad angår krafter.
grunden til jeg købte min dell, var at jeg godt kunne lig at der var en 15"
skærm. Den vejer godt nok lidt meget (ca 3.5 kg), men mon ikke de er blevet
lidt lettere idag?.
Hvad kvaliteten angår, har jeg ikke haft nogen problemer overhvodet,
ingenting har været gået istykker eller ligende. syntes generalt at dell
laptop har en god kvalitet, og virker solide, så længe man ikke kaster med
dem , jeg vil tro min har været tændt tæt på 7000 time på de 2 år jeg har
haft den.
håber du kan bruge det her til lidt.
mvh Jens

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-04-01 11:56

Jens skrev:

> [...]
> dem , jeg vil tro min har været tændt tæt på 7000 time på de 2 år jeg har

Lyder godt, jeg kan læse mig til den vejer ca 2,5 kg, så det har de vist
fået styr på, samt du skriver den har kørt omkring de 7000 timer, så er
jeg glad, for min gamle Compaq Armada 1550T (Pentium 133 - 48 mb ram)
blev brugt omkring 6-10 timer om dagen, så den skal kunne klare nogle
timer, men nu er det jo bare at vente på at den komme, de siger der er
omkring 8-10 dages leverings tid på den

Fra : Bennn

Dato : 08-04-01 09:33

Kenneth Olsen skrev ...
> Hvad har folk at oplevelser med en bærbar computer fra Dell?

Gode:
- Lave priser i forhold til specifikationer

Dårlige:
- Blæsere larmer helt vildt (hvilket er ekstra irriterende på en bærbar)

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 08-04-01 11:50

Bennn skrev:

> [...]
>
> Dårlige:
> - Blæsere larmer helt vildt (hvilket er ekstra irriterende på en bærbar)

Er det stadig gældende på de ny modeller?

Fra : Mick Johansen

Dato : 08-04-01 13:09

Jeg har prøvet et par stykker, og de er skam helt udemærkede. Men hvis du
skal bruge din bærbar så meget som du nævner, ville jeg nok gå efter en IBM
istedet. Dell giver rigtig meget ydelse for pengene, men jeg bryder mig ikke
så meget om tastaturet og kvaliteten af plastic'en synes jeg generelt virker
lidt billig (Kan f.eks. 'knage' når man lægger håndleddene på den).

Hvad angår prisen behøver det ikke være vildt dyrt at købe IBM. Check f.eks.
deres A-serie (Testet i sidste Datatid, så hut jeg visker), hvor du får 15"
TFT og fem timers batteritid for 21k. Men hvis du vil have høj opløsning,
vilde processorhastigheder (De er vist kommet med en 1Ghz) mv. koster det
knapper - dette får du meget billigere ved Dell.

-Mick