mysql og rs.AbsolutePage
Fra : pepss

Dato : 07-09-03 20:51

hejsa NG
jeg er ikke sikker på om det er her jeg skal spørge eller i edb.database men
i må lige sende mig vider hvis dette helt forkert!

jeg har lige skifter fra Access til mysql 4.0.13-nt og får nu en fejl fra
min fotoalbum.
fejlen er:

ADODB.Recordset error '800a0cb3'

Object or provider is not capable of performing requested operation.

/fotoalbum/fotoalbum2.asp, line 44

og koden er:

If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
rs.PageSize = 3
rs.AbsolutePage = intPage <---line 44
intRecCount = rs.PageSize
intPageCount = rs.PageCount
Response.Write "<p>Side " & intPage & " af " & intPageCount & "</p>"
Response.Write "<table><tr>"
Do While Not rs.EOF And intRecCount > 0

er rs.AbsolutePage en access ting? hvis er der noget der kan det samme i
mysql? eller er der noget helt andet galt?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Claus O

Dato : 08-09-03 08:49

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote

> rs.AbsolutePage = intPage <---line 44

> er rs.AbsolutePage en access ting? hvis er der noget der kan det samme i
> mysql? eller er der noget helt andet galt?

Jeg bruger også ovenn. linie i mysql, godt nok bare objRS, men ellers samme,
så det er ikke lige DER problemet er og heller ikke i de andre linier som også
er ens, så prøv evt. at søge på google på fejl numret eller vent på mere kvalif.
hjælp.

Fra : pepss

Dato : 08-09-03 09:35

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> er ens, så prøv evt. at søge på google på fejl numret eller vent på mere

tak for dit svar!
det hjælper da iværtfal så meget at jeg ikke behøver at slette det hele og
starte forfra!

jeg er kommet til at tænke på om det har noget at gøre med hvordan jeg åbner
min database!
min kode ser sådan ud:
Set Conn = Server.Createobject("ADODB.Connection")
strDSN =
"DRIVER={MySQL};SERVER=mysql.gullestrupnet.dk;DATABASE=databasenavn;UID=brug
ernavn;PWD=kode;"
Conn.Open strDSN

Fra : Claus O

Dato : 08-09-03 09:46

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote

> jeg er kommet til at tænke på om det har noget at gøre med hvordan jeg åbner
> min database!

Det kan tænkes, jeg husker nu har nogle været nødt til at sætte odbc op med
enable dynamic cursor og 'mener' dette henfører til paging. Det kan også gøres
med en tilførelse til din connect streng, men prøv at læse mere på mysql.com
om dynamic cursor.

Fra : pepss

Dato : 08-09-03 16:16

"Claus O" skrev

> [...]
gøres
> med en tilførelse til din connect streng, men prøv at læse mere på

jeg har nu prøvet at skrive sådan:

Set rs = Server.Createobject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "Select * From fotoalbum"
rs.open =
"DRIVER={MySQL};SERVER=mysql.gullestrupnet.dk;DATABASE=database;UID=brugerna
vn;PWD=kodeord; Enable Dynamic Cursor " <-- line 31
strSQL = "Select * From fotoalbum"
Recordset.Open strSQL, strConn, adOpenStatic

men får fejlen:

ADODB.Recordset error '800a0e7d'

The connection cannot be used to perform this operation. It is either closed
or invalid in this context.

/fotoalbum/fotoalbum2.asp, line 31

håber der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan få det til at virke!

Fra : Claus O

Dato : 08-09-03 20:13

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote

> vn;PWD=kodeord; Enable Dynamic Cursor " <-- line 31

Hvis du havde checket http://www.mysql.com/products/myodbc/faq_7.html
ville du have set det er en option der skal sættes (stadig med det forbehold
det er DET der får det til at køre igen)

Fra : Claus O

Dato : 08-09-03 20:16

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

> Hvis du havde checket http://www.mysql.com/products/myodbc/faq_7.html
> ville du have set det er en option der skal sættes (stadig med det forbehold
> det er DET der får det til at køre igen)

et lille ps:
jeg mener aldrig jeg fik det til at køre med denne option, men har det sat
op via odbc direkte i control panel.

Fra : pepss

Dato : 08-09-03 20:36

> "Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> wrote

den have jeg nu også kikket på men mit GB er ikke lige til at prale med!
jeg har også prøvet option 32 men fik det heller ikke til at virke....

> et lille ps:
> jeg mener aldrig jeg fik det til at køre med denne option, men har det sat
> op via odbc direkte i control panel.

tja... det får jeg jo nok ikke mit web-hotel til så jeg er nok nød til at
lave det hele om...

du skal ha rigtig mange tak for hjælpen!

Fra : Claus O

Dato : 09-09-03 08:46

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote

> tja... det får jeg jo nok ikke mit web-hotel til så jeg er nok nød til at
> lave det hele om...

Jeg skal senere på dagen prøve at koble dette fra igen og se om det virkelig
var det som jeg mener 90% det var og hvis du kan købe en odbc forbindelse
til din db, kan du også få dem til at sætte dette hak udfor dynamic cursor må
man vel formode selvom det kræver lidt ekstra kræfter på serveren.

Fra : Claus O

Dato : 09-09-03 16:11

> [...]

> til din db, kan du også få dem til at sætte dette hak udfor dynamic cursor må
> man vel formode selvom det kræver lidt ekstra kræfter på serveren.

Uden dynamic cursor har jeg ingen paging problemer nu.
Mærkeligt. Det havde kørt fint indtil jeg opgraderede mysql
på et tidspunkt, som jeg husker det og fik dette problem, men
nu er det væk igen Prøv evt. at finde ud af om 'driver' skal
hedde andet end mysql, eks. versionsnr. bagved, jeg mener
at have læst dette kan løse nogle problemer.

Fra : Claus O

Dato : 09-09-03 16:28

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote

> Recordset.Open strSQL, strConn, adOpenStatic

Prøv lige at arbejde med linien herover....
Er 'recordset' rigtigt?
adOpenStatic går vist ikke med paging uden jeg er sikker,
forsøg med adOpenKeyset (el. evt. adOpenDynamic)

Fra : pepss

Dato : 09-09-03 19:56

"Claus O" skrev
> [...]
> Er 'recordset' rigtigt?
> adOpenStatic går vist ikke med paging uden jeg er sikker,
> forsøg med adOpenKeyset (el. evt. adOpenDynamic)

efter meget søgen rundt på nette og også prøvet det du forslog er jeg nået
fra til at det nok er letter at lave det hele om....
du skal ha rigtig mange tak for din hjælp!

Fra : Thomas Hansen

Dato : 08-09-03 22:37

Hej Pepss

Det ser ud til at du er ved at lave noget paging til MySQL
Prøv at brug den instuktion MySQL har til formålet, som hedder limit.
Du kan evt. finde et rigtig godt eksempel her
http://activedeveloper.dk/aspdigital/2001112301.asp

Thomas

Fra : pepss

Dato : 09-09-03 19:58

"Thomas Hansen" skrev
> [...]
> Prøv at brug den instuktion MySQL har til formålet, som hedder limit.
> Du kan evt. finde et rigtig godt eksempel her

ja jeg viste godt det var den møde man skal gøre det på men for ikke at
skulle lave det hele om ville jeg helst ha gjort det på den anden måde.
men men det er nu blevet på den måde.....