Alde varme Cirkulations pumpe 220 W
Fra : Jan Kehlet

Dato : 07-09-03 20:30

Hej NG

Jeg har Alde central varme i min cv men har hært at der findes en 220 v
cirkulations pumpe der kan fyre vognen hurtigere op.
1. Hvor meget hurtigere varmer vognen op?
2. Hvad koster de?
3 Kan man selv miontere den ?
Mvh
Jan

Fra : Per Rasmussen

Dato : 08-09-03 09:58

"Jan Kehlet" <jan-kehlet.@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> cirkulations pumpe der kan fyre vognen hurtigere op.
> 1. Hvor meget hurtigere varmer vognen op?

Hej Jan

Jeg har en KABE med Alde centralvarme, og her er 220V cirkulationspumpen
anbragt i anlægget lige under ekspantionsbeholderen. Omskifteren mellem 12v
og 220V pumperne er placeret i skabet over centralfyret, såvidt jeg kan se
er det ikke svært at montere en 220V pumpe på dette anlæg. Prisen på en
pumpe, afhænger vist af hvilken vogn og hvilket anlæg den skal bruges i, men
prøv at se her:
http://www.bc-udstyr.dk
og
http://www.bc-udstyr.dk/Alde-mapper/Alde-%20prisliste_2003.htm

Venlig hilsen
Per

Fra : Jan Kehlet

Dato : 09-09-03 20:51

Hej Per
Tak for oplysningen
Hvor meget hurtigere varmer din vogn op med 220v end 12v?
Mvh
Jan

Fra : Per Rasmussen

Dato : 10-09-03 07:21

> Hej Per
> Tak for oplysningen
> Hvor meget hurtigere varmer din vogn op med 220v end 12v?
> Mvh
> Jan

Hej Jan

Jeg kan ikke sig præsist hvor meget hurtigere opvarmningen sker, men jeg vil
tro at tiden forkortes 10-15 min.afhængig af udetemperaturen. Men du skal
også være opmærksom på at Alde siger at 12V pumpen får levetiden nedsat
betydeligt hvis den kører kontunuerligt, så det er jo også et argument for
at montere en 220v pumpe.

Held og lykke med dit projekt
Per