TDC BB med Tele2's udstyr (speedstream 510~
Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-09-03 19:36

Hejsa
Fik mit udstyr fra Tele2 i Fredags og tænkte at det sætter jeg lige til og
pakker TDC's udstyr ned og gør det klar til afsending
Men efter ca 45 min. havde jeg ikke længere forbindelse til nettet og
opdagede at jeg havde fået tildelt en 169.'.'.' IP istedet for min TDC
80.'.'.' IP

Kan man ikke køre med speedstream 5100 på TDC's linje ?

Mvh
Thomas N.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-09-03 19:46

"Thomas Nielsen" <mail@is.invalid> wrote in message
> [...]
> 80.'.'.' IP
>
> Kan man ikke køre med speedstream 5100 på TDC's linje ?

Jo, hvis det er det samme udstyr du bruger til din TDC linie... Det er jo
helt identisk, det som TDC også udsender nu...

Men ellers er det nok fordi modemmet har en anden MAC adresse.

Jeg har også BB|adsl, men med 2 dynamiske ip adresser.... jeg satte min
command.com igang med at pinge ns.tele.dk tog modemmet fra, og satte det nye
fra Tele2 til istedet.. ca. 5 forgæves forsøg med at pinge ns.tele.dk kom
forbindelsen igen.

Fra : The Tulip

Dato : 07-09-03 20:40

> Kan man ikke køre med speedstream 5100 på TDC's linje ?

Jo ., det kan man snildt .. det gør jeg nemlig også nu ., jeg skulle jo
have noget at få tiden itl at gå med mens jeg ventede på tele2 ..

Det gik ganske smertefrit .. ligesom bjarke skriver ..

Dog hvis du har fast IP ., så kan det være et problem for din IP tildeles ud
fra mac adressen ., da jeg skiftede router ., mistede jeg også min
forbindelse jeg blev adviseret hos kundeservice om at jeg skulle slukke det
hele i 75 minutter ., så min Lease af ip udløb .. det hjalp dog ikke .. så
fik jeg kundeservice til at resette min linje ., så virkede det ..

men ., hvis du ikke har skiftet Router / Netkort ., så burde der jo ikke
være nogen problemer ., udover forkert montering eller HW fejl ..

Får du lys i alle lamper på dit speedstream modem ?

~~Frank .,
--
Sarkasme er blot endnu en del af vores kundeservice...

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-09-03 21:06

> [...]

> være nogen problemer ., udover forkert montering eller HW fejl ..
>
> Får du lys i alle lamper på dit speedstream modem ?

Jeg har fast IP og det funkede med det samme jeg satte det til, men når den
skal forny IP'en går det galt.
Alle 3 lamper lyser på speedsteamen når der gå galt,lyser konstant (grønt)
istedet for at blinke på adsl og ethernet lampen
Kan heller ikke få XP til at forny IP'en og det eneste der hjælper at at
pille strøm fra modem i 10sek, så for jeg min IP igen

Fatter ikke en brik af det, men jeg må vente og se om jeg bliver konverteret
imorgen til Tele2 og om det så spiller derefter

ThomasN

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-09-03 21:08

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> skrev i en meddelelse

> men ., hvis du ikke har skiftet Router / Netkort ., så burde der jo ikke
> være nogen problemer ., udover forkert montering eller HW fejl ..
> ~~Frank .,

Har ikke router og har ikke skiftet netkort

ThomasN

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-09-03 21:17

"The Tulip" <dont.reply@email.dk> wrote in message

> [...]
> hele i 75 minutter ., så min Lease af ip udløb .. det hjalp dog ikke ..

> fik jeg kundeservice til at resette min linje ., så virkede det ..

Man skal altid release ip´en inden man tager det gamle udstyr fra.. Ellers
for det nye udstyr ikke en ip, hvis der kun er 1 Ip til rådighed... Hvis man
gør det, er der ingen problemer i at skifte frem og tilbage mellem udstyr

Fra : Klaus Jensen

Dato : 07-09-03 22:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
man
> gør det, er der ingen problemer i at skifte frem og tilbage mellem udstyr

Er det det, man kan gøre med IPCONFIG /RELEASE i Windows?

- KLaus

Fra : JSM

Dato : 07-09-03 22:42

> Er det det, man kan gøre med IPCONFIG /RELEASE i Windows?
>
> - KLaus

Præcis. Fulgt op af ipconfig /renew

mvh
Jesper

Fra : The Tulip

Dato : 08-09-03 15:55

> [...]
man
> gør det, er der ingen problemer i at skifte frem og tilbage mellem udstyr

Hmm ., hvordan gør man det i sin Router ? ., D-link 604 ..for det er vel den
der har Mac adressen som min IP er bestemt ud fra ? ..

~~Frank .,