Laban og Freja..nyt :o)
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 07-04-01 23:05

Hihi....der sker stadig nyt på Laban/Freja-fronten
Freja udvider sit område....i de sidste par dage har hun to gange
klatret et stykke op ad Labans træ...to gange er hun bare kommet
fræsende og har sat sig fast i det en meter over jorden.
I dag har hun så ihærdigt udvidet området i stuen til også at
indebære reolsystemet. Laban er yderst opmærksom, og har endda også
forsøgt at sende hende på gulvet en enkelt gang...hun er dog for sej
lige nu. Hun fatter ikke den med at hoppe fra hylde til hylde når hun
skal op, så istedet sidder hun på toppen af det lille kradsetræ i stuen
(90 cm højt)...og så har hun fundet ud af, at hun fra toppen af det kan
hoppe/klatre op ad reolens ende. Det ser vildt og farligt ud, for hun
sidder jo på en platform der maks er 10 cm i diameter og så hopper hun
altså en meter eller mere op, hvor hun skal trække sig det sidste stykke
op i forbenene.
Hun kan ikke bare hoppe ned på gulvet fra reolen...det prøvede hun en
gang, og der er altså for langt for hendes lille størrelse. Et stk.
gærtablet fik dog hurtigt hende lært at hoppe 1,5 meter fra reolen og
ned på sofaens bløde ryglæn (som at lande i en pude).
Det er lidt spændende at se, hvordan hun begynder at kræve lov til at
fylde mere....og hvor jeg dog håber at fange hendes tur op på reolen med
kameraet snart.
- Gitte

Fra : trine

Dato : 08-04-01 09:43

Hej Gitte

Har vi set billeder af dine kære små??
Jeg er kommet rimeligt sent ind i gruppen...og jeg mindes ikke at have set
dem??

En nysgerrig hilsen
Emil, Luna og Trine

Fra : Blue

Dato : 07-04-01 23:51

> Har vi set billeder af dine kære små??
> Jeg er kommet rimeligt sent ind i gruppen...og jeg mindes ikke at have set
> [...]

Hej!

Engang i starten af februar så vi de kære "små".
Små er nok så meget sagt.*gg*
Scrollede lidt tilbage og fandt link´et til billederne.
http://www.hum.auc.dk/~gjlo98/LabanogFreja/page_01.htm

--
*VH Blue (Katja Lykkegaard Andersen)

Fra : trine

Dato : 08-04-01 20:18

Tusind tak for kigget De er vel nok dejlige!!Det billede hvor Freja
ligger på ryggen, grinede jeg meget af *GG*
Ps kanon kradsetræ!!

/Trine

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 08-04-01 12:07

Hejsa Trine
Det er ved at være længe siden, så du har nok ikke set dem. Men linket i
indlægget (Blue) nedenfor er indtil videre stedet....der er dog en mere
"rigtig" hjemmeside på vej, hvor der vil komme nye billeder og lidt tekst om
kræene. Jeg skal blot have lavet et ordenligt fotoalbum/galleri på siden inden
den lægges ud....uha,uha, må hellere få snakket med kæresten om, hvordan man
laver thumbnails
- Gitte

Fra : trine

Dato : 08-04-01 20:22

Ups fik svaret Katja istedet jeg var vist ikke helt vågen *GG*
Men igen: de er dejlige!! og det billede med Freja der ligger på ryggen, fik
jeg en vældig griner over *GG* Det var sådan noget Emil kunne have fundet på
.....( det er faktisk hans yndlings måde at sove på, dog på et blødere
underlag *SS*)
Kanont kradsetræ !!

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 08-04-01 22:53

Hihi...absolut et par katte, der burde være på forsiden af alverdens magasiner
Og jeg er da slet ikke inhabil hvad bedømmelsen angår *S*
Vi har fået samlet et par billeder mere af Freja sådan ... skal dog også snart
have taget et, hvor hun ligger sådan, på ryggen, og SNORKsover .... midt på
gulvet eller henover hendes madskål!!! Jeg tror hun kunne ligge på ryggen
hvorsomhelst og sove...hun er jo bred nok ... hæhæ
- Gitte

Fra : trine

Dato : 08-04-01 20:58

Hvordan har du lavet det kradsetræ???? hvor har du købt materialerne??

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 08-04-01 22:51

Hej Trine
Takker! Jeg må jo nok langt henad vejen give kæresten æren af selve det grove
arbejde
Materialerne købte vi i Silvan....og vi dummede os enormt, da vi købte reb
(det udgjorde vel ca 85 % af prisen på 500 kr) ...man kan købe sisaltæppe for
en hund eller mindre i passende mængde, hvilket gør træet meget flottere. Jeg
har skrevet opskriften ned, og lægger den ud på den hjemmeside der er på vej
(en af de kommende dage)....mange ting kan jeg dog nu anbefale at man gør
anderledes end vi gjorde det *g* . Især det med at bruge sisal i stedet for
reb ... rebet resulterede i dybe revner i mine fingre flere dage efter, og
rebet bliver hele tiden løsere og skal snart skiftes ud med sisal alligevel.
Men, jeg lægger opskriften ud snarest. Lægger et link her når den er klar.
- Gitte

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 11-04-01 21:02

Halløjsa
Hm...jeg har lige lidt problemer med nogle småting, så siderne bliver nok et
par dage forsinket....de er dog på vej.
Iøvrigt....er der nogle der ligger inde med nogle ideer til noget
kat-relateret informativt, som det kunne være smart at samle informationer på
siden om? Jeg tænkte på evt. at samle informationer om emner som herreløse
katte, fremskridt og problemer på dette område etc. Eller fx. neutralisering,
overvejelser, årsager til at vælge at få sin kat neutraliseret osv.? Bare
sådan for at forsøge at samle links til alle mulige spændende sider om
emnerne....der er så meget derude, som det kunne være rart at få en oversigt
over.
Ja, der er jo allerede tusindvis af gode sider om katte, men en del af dem er
jo på engelsk, så jeg overvejede evt. at forsøge at indsamle materiale og
oversætte det (uautoriseret med de uheld det måtte indebære) til dansk...
Tips modtages meget gerne, også direkte på min mail (som jo, suk, ikke er
spam-sikret heller)
iøvrigt, rigtig god påske til alle jer og alle jeres dejlige firbenede venner
Mvh. Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-04-01 22:06

Hej Gitte

Prøv denne: http://home.bip.net/madeleine.bartak/index.html
og denne: http://hem.passagen.se/kattkommando_syd/index.html
og denne: http://www.come.to/klosbradan
og denne: http://www.katter.nu/infoblad.htm

Husk at spørge om lov til at bruge materiale.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 12-04-01 08:33

Tak skal du have Nina - og jeps, at spørge om lov bør være god netetikette hvad
den slags angår også
- Gitte