upload af billeder ...
Fra : rasmus

Dato : 07-09-03 19:16

hej med jer!

Jeg skal lave en web-dagbog i php/mysql. Jeg laver en admin-side (fx.
domæne.dk/login) med password. På denne side er der en form, hvor brugeren
skriver dato i et feldt og overskrift i et andet og selve dagborgsindlægget
i et 3. Dette skrives så ind i en tabel, som siden domænde.dk så henter og
viser på siden (med nyeste dato først). Så langt så godt - det har jeg
nogenlunde styr på og skal nok få til at virke. Men fra adminsiden skal man
også kunne uploade et billede, der ledsager teksten. Hvordan laver man det?
Kan det laves simpelt? I den virkelige verden kommer det hele til at forgå
fra den samme computer, og billederne ligger således lokalt på min maskine
.... jeg kan jeg bare uploade dem seperat, men det er jo en anelse bøvlet.

ras

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 07-09-03 20:12

rasmus wrote:
> [...]
> ... jeg kan jeg bare uploade dem seperat, men det er jo en anelse bøvlet.

http://dk.php.net/features.file-upload
<http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.multiple.php>

Og lidt script eksempel:
http://safemode.ter.dk/

mvh
Johan

Fra : rasmus

Dato : 07-09-03 20:32

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

> http://dk.php.net/features.file-upload
> <http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.multiple.php>
>
> Og lidt script eksempel:
> http://safemode.ter.dk/

- tak jeg kigger

ras

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-09-03 20:16

rasmus wrote:
> Jeg skal lave en web-dagbog i php/mysql.

- du kunne bruge en eksisterende...
http://www.cafelog.com
http://wordpress.org/
http://www.bblog.com/

er bare eksempler, men så er det self. ikke noget du selv har lavet ;)

--
excuse of the day : Not enough interrupts
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 07-09-03 20:21

Ulrik Nielsen wrote:

> - du kunne bruge en eksisterende...

- eller jeg kunne lære at læse inden jeg svare.... :)

Fra : rasmus

Dato : 07-09-03 20:32

"Ulrik Nielsen" <ulrik@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> - eller jeg kunne lære at læse inden jeg svare.... :)

- hehe det er sjovere at lave det selv, men det er jo ikke noget forgjort i
at se hvordan andre gør
Ofte kræver det jo mere arbejde at rette andres kode til end at lave den
selv ...

ras