Favicon ?
Fra : Kristian

Dato : 07-09-03 12:23

Jeg er helt ny på hjemmesideområdet, men jeg kunne godt tænke mig at få et
Favicon tilknyttet min hjemmesideadresse.
Er der mon nogle, der kan hjælpe mig med det, i let fatteligt dansk.

På forhånd tak

Kristian

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-09-03 12:51

Kristian <kristianrasmussen@-SPAMprivat.dk> skrev:
>Jeg er helt ny på hjemmesideområdet,
> [...]
Hejsa Kristian

Der findes mange sider på nettet om det, en søgning på Google
ville have afsløret det. Men Erik Ginnerskov har en af de bedste
sider, se den på www.hjemmesideskolen.dk og adressen til dit
spørgsmål er http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/favicon.asp

God arbejdslyst.

Jesper c",)

Fra : Kristian

Dato : 07-09-03 15:14

> [...]
>
> Der findes mange sider på nettet om det, en søgning på Google
> ville have afsløret det. Men Erik Ginnerskov har en af de bedste

Hej Jesper

Tak for dine råd, det var en fin side (i let fatteligt dansk) du havde
fundet, men .......................jeg har lige et spørgsmål mere.

Når jeg nu har gjort alt hvad jeg skal, og uploadet mit icon, hvor lang tid
går der så, før jeg kan se mit nye icon på min hjemmeside?
Jeg mener, skal serveren med min hjemmeside opdateres(af serverejeren), før
der sker nogen ændring, eller hva'?

MVH

Kristian

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 07-09-03 16:17

Kristian skrev:

> Når jeg nu har gjort alt hvad jeg skal, og uploadet mit icon, hvor
> lang tid går der så, før jeg kan se mit nye icon på min hjemmeside?

Læg din side ind i Foretrukne, så ser du ikonet, og åbn så siden fra
Foretrukne, så ser du det også i browseren.
thomas

Fra : Kristian

Dato : 07-09-03 17:14

Tak skal I have allesammen,...................nu virker det

MVH

Kristian

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 17:16

Kristian skrev:
> Tak skal I have allesammen,...................nu virker det

Lad os så se resultatet

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-09-03 17:48

"ThomasD \(dk\)" <ruthruth@teleline.es> skrev :

>Læg din side ind i Foretrukne, så ser du ikonet, og åbn så siden fra
>Foretrukne, så ser du det også i browseren.

Ikke nødvemdigvis, man kan også trække det standardikon, der er i
IE, et par gange eller tre ned i browservinduet, så vil det komme
frem.

Hvis Kristian havde givet et link, så havde vi kunnet tjekke om
det virker.
--
Knud

Fra : Kristian

Dato : 09-09-03 13:12

> Hvis Kristian havde givet et link, så havde vi kunnet tjekke om
> det virker.
> --
> Knud

Tjaaa............... jeg ved ikke rigtigt, jeg er ikke meget for, at afsløre
for meget af mit privatliv her på nettet, men...............dem der ikke kan
leve uden at se hjemmesiden kan maile mig.

MVH

Kristian

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 09-09-03 14:52

Kristian skrev:

> Tjaaa............... jeg ved ikke rigtigt, jeg er ikke meget for, at
> afsløre for meget af mit privatliv her på nettet,

Så burde du ikke udgive siden!

> men...............dem der ikke kan leve uden at se hjemmesiden kan
> maile mig.

Det er nemmere at spørge google, men jeg tror, de fleste, der har
hjulpet dig her, lever udmærket uden at se den. Det var jo favicon'en,
man var interesseret i.

thomas

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 16:17

Kristian skrev:

> [...]
> Jeg mener, skal serveren med min hjemmeside opdateres(af
> serverejeren), før der sker nogen ændring, eller hva'?

Nej, den er til stede med det samme, men du skal
huske at gemme din site under Foretrukne for det
er der du vil kunne se dit Favico.
Hvis du prøver at tage fat i det icon der er på adresse
i din browser med venstre museknap og føre det ned
på din site, så skulle det gerne (efter et par forsøg)
skifte til dit eget icon.

Du kan med fordel sætte denne linie ind i Head på din
site:
<link rel="shortcut icon" href="http://www.minsite.dk/miticon.ico">
så er du sikker på at dit icon bliver loadet sammen
med din site.
(Husk selv at rette det til din rigtige www adresse).

Det vil dog blive slette iegn når du tømmer din
Temporary Internetfiles, men det kan du løse
ved at bruge FavOrg som du henter her:
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,108438,00.asp

Fra : theking20000

Dato : 24-10-03 17:41

Hej Kristian!

Kan du få Favorg til at virke under XP??? Jeg får det kun til at virke
med Win2k??
Ellers alletiders program!

http://www.kandu.dk/

Fra : theking20000

Dato : 24-10-03 17:43

Hej Kristian!

Kan du få Favorg til at virke under XP??? Jeg får det kun til at virke
med Win2k??
Ellers alletiders program! Findes der evt. et alternativ???