problemer med login system.
Fra : Ehm Falk

Dato : 07-09-03 10:23

hejsa. jeg er ny i faget, men er alligevel gået i gang med at
lave en side for en forening og skal i den forbindelse bruge et
login til medlemmernes side. Jeg har i den forbindelse prøvet at
lægge eks. fra html.dk (lektion 12 -
http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion12.asp#password ) ind og
det er delvis osse lykkes mig men det sidste afsnit giver mig grå
hår, da jeg ikke rigtigt fatter hvor koden skal ligges og hvor
jeg i så fald skal sætte det ind i forhold til det øvrige på en
side, da jeg umiddelbart opfatter den tekst, som står over koden
på den førnævnte side, som at det skal ind på de sider der skal
beskyttes. Jeg håber nogen kan forstå hvad jeg mener og kan
hjælpe mig videre.

på forhånd tak

Ehm

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dcasso

Dato : 07-09-03 15:57

>Jeg håber nogen kan forstå hvad jeg mener og kan
>hjælpe mig videre.

Hej

Vil lige være sikker, du tænker på:
<%
' Hvis brugeren ikke er logget rigtigt på
' sendes han/hun direkte til formularen
If Session("login") <> "JA" Then
Response.Redirect "formular.asp"
End If
%>
<title>tid og dato</title>
<head>
</head>
<h1>Dette dokument er beskyttet</h1>

For dette skal placeres øverst på siden, før alt andet, årsagen til at
det skal stå først er at en response.redirect kun kan udføres, hvis
der ikke er kommet noget ud til brugeren i forvejen (så som
html-koder)

mvh
Dennis