Julemanden
Fra : Neller L

Dato : 07-09-03 10:00

Almindeligvis er det BR legetøj og andre, som nok skal gøre børnene
opmærksom at julen er nært forestående adskillige måneder før. Men dette år
har min datter slået dem alle med flere længder. Hun er af - gud ved hvilken
årsag - pludselig blevet interesseret i hvornår Julemanden kommer forbi
vores balkon, for at smide et par gaver i forbifarten, ganske som han plejer
(!). Jeg prøvede naturligvis på "bedste pædagogisk" vis at afværge
situationen, men uden synderlig held. Min afværge manøvre gik i det store
hele ud på at gøre henne begribelig, at det er kun søde børn der gør som mor
og far siger - spiser sin mad op - går i seng når det bliver "befalet" osv.
osv. som julemanden giver julegaver til. Hun så efterfølgende meget
betænksom ud, og efter yderlig nogle sekunders betænknings tid, spurgte hun
med klar og sikker røst: Har julemanden mobiltelefon ?
Hvad fanden svare man så ?
Hilsen Neller

Fra : D. R. Sijm

Dato : 07-09-03 10:18

> [...]
hun
> med klar og sikker røst: Har julemanden mobiltelefon ?

At nej, julemanden har ikke mobiltelefon, man kan kun kalde på ham med sit
hjerte !

dyveke

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-09-03 15:47

On 07/09/03 11:17, in article bjet0g$g69$1@sunsite.dk, "D. R. Sijm" wrote:

> hun
>
> At nej, julemanden har ikke mobiltelefon, man kan kun kalde på ham med sit
> hjerte !
>
> dyveke

Smukt svar

Fra : Jens og Jannie

Dato : 07-09-03 11:47

Neller L wrote:
Har julemanden mobiltelefon ?
> Hvad fanden svare man så ?

jo julemanden er altid først fremme med et nyeste legetøj, også af
elektronisk art, så hvorfor skulle han ikke have mobil.

Men bortset fra det, er han jo i kontakt med alle nisserne, som jo bor i
danmark året rundt, og bl.a. holder øje med om vi behandler dyrende
ordentligt, der er gård nisser, møller nisser, slots nisser, kirke nisser
osv. disse nisser har også til opgave, at holde øje med børnenes opførsel,
og så kommunikere det videre til julemanden, men om det foregår via mobil,
internet eller brevdue det ved jeg ikke.

Jens

Fra : Stina Hofmann

Dato : 07-09-03 11:49

Jens og Jannie skrev i dk.familie.barn at:

>men om det foregår via mobil, internet eller brevdue det ved jeg ikke.

Nej, det er da klart. Hvis alle vidst hvordan det foregik var der bare
nogen der ville forsøge at snyde.

Fra : Rasmussen \(7000\)

Dato : 07-09-03 14:14

Julemand er ikke ægte... Mine børn ved at det findes ikke julemanden, Jeg
har lærte dem hvad er sandheden og falsk... for man kan ikke give
julemandtro videre til sine børn.-. Men vi er kristen så det er vores børn
nok også.. Jeg har kun forklaret til mine børn at Julemanden er en
eventyrfigur

Fra : Iben Holst

Dato : 07-09-03 14:37

> Jeg har kun forklaret til mine børn at Julemanden er en
> eventyrfigur

Ditto - min datter er nu ikke gammel nok endnu ( 9 mdr.) men min søn har
siden han var 3 år fået det fortalt.
Vi udelukker bestemt ikke julemanden fra vores julemåned, men vi bruger ham
ikke i et omfang så sønnike tror det er virkelighed...

Iben

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 07-09-03 16:07

"Rasmussen (7000)" <temka@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse

> Julemand er ikke ægte...

Er han ikke???
Det kommer bag på mig! *S*

> [...]
børn
> nok også.. Jeg har kun forklaret til mine børn at Julemanden er en

Tjah... ham du tror på ved jeg til gengæld ikke esisterer, så sådan er der
jo så meget med tro, overtro, viden, myter og sandheder. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Marquart

Dato : 08-09-03 21:56

> [...]
>
> Tjah... ham du tror på ved jeg til gengæld ikke esisterer, så sådan er der
> jo så meget med tro, overtro, viden, myter og sandheder. *S*

Smadder godt brølet løve

Jeg må tilstå, at jeg "tror" på julemanden, ikke i samme forstand som børn,
men mere, en tro på at der engang har levet en meget gavmild mand i
findland, som har "startet" julemands "reset"

Naturligvis er det fysisk umuligt for et menneske at nå jorden rundt på 24
timer, samt holde styr på alle jordens børn... om de har været søde og hvad
de ønsker sig, ej heller at være forand/med den teknoligske udvikling.
Det vil jeg aligevel se med mine egne øjne, før jeg tror.

Jeg har lidt det samme med jesus, hvilket han i virkeligheden ikke hed,
måske der har levet en mand, med overnaturlige evner, men ingen kan bilde
mig ind at, han er genopstået fra de døde.

Med jesus og julemanden er der, i mine øjne, sket det samme.... en fjer
bliver til ti høns. (og meget til)

Fruen i huset

Fra : Inger Pedersen

Dato : 07-09-03 18:03

"Jens og Jannie" <jannieogfjernjens@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> osv. disse nisser har også til opgave, at holde øje med børnenes opførsel,
> og så kommunikere det videre til julemanden,

Uha-uha for et overvågningssamfund - Big Brother watching you
Så er det jo bare et spørgsmål, hvordan vi får de kære små til også at
opføre sig ordentligt, når de ikke tror på julemanden længere...

Hilsen Inger

Fra : Charlotte D. Jensen

Dato : 11-09-03 15:47

On 07/09/03 11:00, in article NsC6b.23038$mU6.46227@newsb.telia.net, "Neller
L" wrote:

> [...]
> betænksom ud, og efter yderlig nogle sekunders betænknings tid, spurgte hun
> med klar og sikker røst: Har julemanden mobiltelefon ?

Kanon unge !

Jeg ville svare nej, julemanden er gammeldags og desuden kan man ikke ringe
til ham, han har ikke tid...han laver gaver til de søde børn

Held og lykke !

Charlotte
- der stadig griner...