nem webserver distro til newbie
Fra : Peter \(8464\)

Dato : 07-09-03 01:06

Jeg har fået til opgave at sætte en _billig_ webserver op, og har derfor
tænkt mig at bruge en linux-udgave. Maskinen slkal ikke lave andet end at
være server for en hjemmeside der bruger noget php, java og MySQL. Nu er
spørgsmålet så... hvilken distrobution skal man vælge?

Den skal _kun_ bruges til ovenstående formål, og skal gerne kunne sættes op
meget nemt. Gerne via noget web-agtigt interface. Nogen forslag?

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail adresse ved direkte svar!

Fra : Jørgen

Dato : 07-09-03 06:22

Et godt bud er en e-smith server (www.e-smith.org).

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 07-09-03 20:03

> Et godt bud er en e-smith server (www.e-smith.org).

Det er nu hentet og installeret... men mulighederne med det ser godt nok
meget "små" ud ved første øjekast... eller er det bare mig?

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 07-09-03 23:00

"Peter (8464)" <usenetCOW@vesterbro24.dk> skrev i en meddelelse

> Det er nu hentet og installeret... men mulighederne med det ser godt
nok
> meget "små" ud ved første øjekast... eller er det bare mig?

Tror bare det er dig

Hvad er det for muligheder du mangler/ikke kan finde ?

er det v5.6 eller v6.0beta3 du har hentet ?

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 10-09-03 11:04

> Tror bare det er dig

Meget muligt

> Hvad er det for muligheder du mangler/ikke kan finde ?

Øh... jaeh... alting.

> er det v5.6 eller v6.0beta3 du har hentet ?

Det er en v5.6.. burde man hente 6'eren?
Har tid til at lege lidt mere med det i aften... så hvis 5.6 er helt håbløs
og 6'eren bare er guld.. så vil jeg da smide den på i stedet for og prøve at
se om jeg kan finde ud af det..

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 10-09-03 12:18

> Øh... jaeh... alting.

Du har kikket i menuerne i server-manager via din browser ikke?

Ud over de muligheder, hvad mangler du så ?

Sagt på en anden måde, hvad er det specifikt du mangler/ikke kan finde
på serveren ?

> Det er en v5.6.. burde man hente 6'eren?

Jeg vil foreslå at vente med 6.0 til den kommer i en final.

hygge
Søren

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-09-03 11:04

"Peter \(8464\)" <usenetCOW@vesterbro24.dk> mumbled something in

> [...]
> Mvh.
> Peter Bak
>
> Fjern koen fra min e-mail adresse ved direkte svar!

tja nu skulle den jo heller ikke så meget. E-smith 5.6 kan alt det du
nævnte tidligere + mailserver

Evt kan du på www.contribs.org hente en phpmyadmin så du også kan oprette
database via webinterface.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk