K: Nødblus / dem der lyser rødt hvidt
Fra : Jens Ole Pedersen / ~

Dato : 06-09-03 19:55

Er der et sted på nettet eller en privat person som vil sælge mig nogle
billige nødsignal/signalblus/dem med det røde eller hvide skær. Jeg har min
egen lille båd men hvor kan man billigst købe dem. Jeg kender til
www.skishop.dk men de er for dyre jeg håber i ved hvor man kan

Kristoffer

Fra : ancher bihlet

Dato : 07-09-03 16:41

er der noget nødudstyr der er for dyrt?????????????
ikke når man skal bruge det.
håber ikke at du skal bruge det
jørgen

"Jens Ole Pedersen / Kristoffer Pedersen" <jekr@tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3f5a2d7e$0$32492$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Hobi

Dato : 07-09-03 16:47

Ja naturligvis er der nødudstyr, som er for dyrt.
Stort set al nødudstyr er.... Det er horrible priser.

Jeg forstår godt, at folk ikke har råd til, at sikre sig godt nok.

--
MVH
Hobi

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-09-03 00:55

Hobi wrote:

> Ja naturligvis er der nødudstyr, som er for dyrt.
> Stort set al nødudstyr er.... Det er horrible priser.

Hvad er prisen på et menneskeliv?

Ville du ikke ærge dig over, at nødudstyret ikke virker. Den dag man har
brug for det?
Husk det er ikke udstyr man skal bruge for sjov...Det er udstyr man
bruger når man er i livstruende situation.

Der bør kun det bedste være godt nok.

men jo, hvis man kan få kvali-varer til lavere priser end de
konventionelle steder, vil det jo være dejligt.

> Jeg forstår godt, at folk ikke har råd til, at sikre sig godt nok.

Så kan jeg ikke forstå, at folk bevæger sig på havet, når ikke de har
udstyret i orden.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : k

Dato : 12-09-03 05:19

desuden er det jo et stort ansvar vi lægger i hænderne på producenterne.. så
priserne er vel med rette...

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 12-09-03 07:34

Der er næppe mange der klager over at de døde fordi fyrværkeriet ikke
virkede!

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse

Fra : Hobi

Dato : 13-09-03 20:06

Det er ikke ret let, at sætte pris på et menneskeliv. Specielt ikke når det
er dit eget du skal sætte prisen på.
Det er vel også derfor mange lader være. Efter min mening er det tåbeligt,
at prisen på nødudstyr er så høj. Der burde være statstilskud på, så det
ikke er så svært for folk, at vælge om de skal købe det eller ej. Når man
står for, at købe en båd, og skal beslutte sig for, om det er en større
motor man skal købe for de sidste penge, eller om man skal investere i
nødudstyr, så er der sikkert mange, som tager den sjove løsning. Nødudstyret
kan man jo altid købe senere.

Når man begynder at regne lidt på det, så ser det således ud:
Redningsveste ( Lovbefalet ) : ca. 250 kr pr stk.
Nødraketter : 4 stk af kr. 278,-
Håndblus : 4 stk af kr. 78,-
Røgsignal : 2 stk af kr. 238,-
Vandtæt beholder : 1 stk af kr. 122,-
Overlevelsesdragt : X stk af 10.000,-, hvor X er antallet af personer, som
er med ude at sejle om vinteren.
Redningsflåde : Minimum kr. 15.700,- for indtil 4 personer
VHF radio ( Plomberet, så der ikke behøves kursus ) : Ca kr. 3.000,-
Kompas : Kr. +300,-
GPS navigator : ca. kr. 4.000,- ( Nødvendigt, hvis man sejler mere end 100
meter fra kysten i tåge, i tilfælde af, at kompasset ikke virker )
Radar............
Osv osv osv.

PS: ( Jeg ved ikke om man kan få tingene ovenfor billigere, hvis man surfer
rundt på nettet hele natten...)

Hvis man skal have sikkerhedsudstyret i orden, skal man altså regne med ret
mange tusinde kroner.....
Tilbage til spørgsmålet om prisen for et menneskeliv..... Det er vel ikke
nødvendigt med GPS og redningsflåde og "alt det der".....
Svaret er : Nej kun hvis man får brug for det..., desværre ved jeg ikke hvor
meget udstyr man skal have før "man har udstyret i orden", så jeg ved ikke
om du synes jeg er for letsindig.

--
MVH
Hobi

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-09-03 13:30

Prisen på nødudstyr hænger ikke nødvendigvis sammen med hvad et menneske liv
koster...

Vi lader vi jo ikke være med at køre bil, bare fordi vi ikke har råd til at
køre mercedes... og dermed en stækere og sikkere bil...

Det som er det interessante må være hvor meget vi tillader producenten at
tjene, og jo færre der er på markedet, des mindre konkurrence... udledningen
af dette forhold gør at producenten kan tillade sig at tage høje priser...
så måske vi mangler nogen konkurrence på dette felt...

Tja... og hvad skal man så have med? 2 3 eller 4 raketter... eller 8?

Det afhænger jo lidt af i hvilke farvende man sejler... og hvad udstyr man
ellers har i båden... er man i forvejen udstyret med GPS og VHF med DSC...
Tja... så trykker man jo blot på distress... og kort efter ved SOC nøjagtig
hvor man befinder sig... og så kan det jo være et par nødblus er rigeligt...

Husk redningsvesten er obligatorisk...
Jan Rasmussen

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 08-09-03 09:25

Kig ind i Spejder-Sport eller lign. Her har jeg købt mine ..

/Jan

Fra : enrico

Dato : 10-09-03 10:29

On Sat, 6 Sep 2003 20:55:01 +0200, "Jens Ole Pedersen / Kristoffer
Pedersen" <jekr@tdcadsl.dk> wrote:

>Er der et sted på nettet eller en privat person som vil sælge mig nogle
>billige nødsignal/signalblus/dem med det røde eller hvide skær.

Du får ikke brug for dem... Danmark taber i Parken i aften...

Fra : leif Nielsen

Dato : 10-09-03 15:14

"enrico" <enricoool@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du får ikke brug for dem... Danmark taber i Parken i aften...

Leif