Pine på debian?
Fra : Preben

Dato : 06-09-03 15:01

Hej

Hvilken pakke skal jeg installere hvis jeg vil bruge PINE mail-klient på
debian`?

Eller er der andre gode mail-klienter (prompt-baserede) til debian i
standard-udgaven af debian woody 3.0r1?

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-03 15:18

Den Sat, 06 Sep 2003 16:01:17 +0200. skrev Preben:

> Eller er der andre gode mail-klienter (prompt-baserede) til debian i
> standard-udgaven af debian woody 3.0r1?

Hvad med mutt?
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 06-09-03 15:24

Preben wrote:

> [...]
> debian`?
>
> Eller er der andre gode mail-klienter (prompt-baserede) til debian i

mutt

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-09-03 16:06

Preben <64bit@mailme.dk> writes:

> Hvilken pakke skal jeg installere hvis jeg vil bruge PINE mail-klient
> på debian`?

Pines licens tillader ikke binær distribution af modificerede udgaver,
så du skal selv oversætte den fra kildekode og installere den
resulterende .deb-pakke med dpkg:

fakeroot apt-get -b source pine

Jeg anbefaler, at du også installerer pine-tracker, som giver dig
besked, når pine-pakken bliver opdateret.

Alternativt kan du vist et sted på apt-get.org finde en gut, der laver
binære pakker af pine.

> Eller er der andre gode mail-klienter (prompt-baserede) til debian i
> standard-udgaven af debian woody 3.0r1?

Elm, gnus, mutt oma. Mutt er nok den letteste at gå til af disse.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Preben

Dato : 06-09-03 17:32

> Elm, gnus, mutt oma. Mutt er nok den letteste at gå til af disse.

Ok, men er mutt "ligeså" god som PINE, og hvad med Elm og gnus? Hvad er
bedst og har de begge news-reader i sig også, eller kan i da anbefale
noget andet?

Jeg tjekkede lige at elm har news-reader (så vidt jeg kan se på deres
hjemmeside), men hvad med mutt og gnus?

Mvh / Preben

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 06-09-03 18:24

In article <3f5a0bf3$0$13239$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Preben wrote:

> Jeg tjekkede lige at elm har news-reader (så vidt jeg kan se på deres
> hjemmeside), men hvad med mutt og gnus?

Mutt er kun mail. Jeg bruger selv mutt og er tidligere pine bruger.
Efter tilvending vender jeg aldrig tilbage til pine. Prøv
den et stykke tid; den har mulighed for pine keybindings, men
det bruger jeg så ikke.

Mine news behov blev løst af slrn (ikke helt sandt, men jeg fandt gnus
for tung at danse med, så jeg lever fint med slrn).

gnus må betegnes som sweitzerkniven; kan alt men det kan være
svært lige at finde det rigtige værktøj at klare opgaven med (min
holdning). Jeg kan dog sagtens sætte mig ind i, at hvis
man først mestrer gnus, så har man aldrig brug for andet.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 06-09-03 17:44

On Sat, 06 Sep 2003 18:31:47 +0200, Preben wrote:

> Jeg tjekkede lige at elm har news-reader (så vidt jeg kan se på
> deres hjemmeside), men hvad med mutt og gnus?

Check deres websites:

"General Info

Mutt is a small but very powerful text-based mail client for Unix
operating systems."
- <http://mutt.org/>

"About Gnus

Gnus is a flexible message reader running under GNU Emacs. It
supports reading and composing both news and mail. In addition, it
is able to use a number of web-based sources as inputs for its
groups.

The main Gnus goal is to provide the user with an efficient and
extensible interface towards dealing with large numbers of messages,
no matter the form they may have or wherever they may come from."
- <http://gnus.org/about.html>

Hvis du ikke er vant til Emacs, så lad være med at vælge Gnus.

Mvh.

--
"Vilken sanning, Måns, är sann?" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 07-09-03 22:34

Preben skrev:

> Hvilken pakke skal jeg installere hvis jeg vil bruge PINE mail-klient på
> debian`?

"pine". Du skal bare hente den fra "non-free"-delen af pakkearkivet.

Jacob
--
"I just might be wrong."