Overfør "enter" i forms til databasen
Fra : Jens Haugbølle

Dato : 06-09-03 21:23

Jeg har lavet et forum på min hjemmeside, men jeg er løbet ind i
det problem, at når folk har skrevet en besked i et "textarea",
og poster det. Bliver alle "entere" fjernet.

Hvad kan man gøre ved det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dcasso

Dato : 06-09-03 21:36

On Sat, 6 Sep 2003 20:22:57 +0000 (UTC), Jens Haugbølle
<jens_ht@ofir.dk> wrote:

>Jeg har lavet et forum på min hjemmeside, men jeg er løbet ind i
>det problem, at når folk har skrevet en besked i et "textarea",
>og poster det. Bliver alle "entere" fjernet.
>
>Hvad kan man gøre ved det?

De er der faktisk, men de vises ikke, da der jo kun vises linieskift
via <BR>.

Derfor skal du udskifte enter-trykkende med <BR>

eks
dim tekst
tekst = Feltet fra din db
tekst = replace(tekst,chr(13),"<br>"

mvh
Dennis

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-09-03 21:48

Dcasso skrev:

> Derfor skal du udskifte enter-trykkende med <BR>

Ja. Metoden er også beskrevet her:

   <http://asp-faq.dk/article/?id=3>
--
Jens Gyldenkærne Clausen